OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Vi ser om ditt hus! Bredablickgruppens ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Vi består av bland annat av bolagen: Bredablick Förvaltning och Bredablick Facility Services.
Med en stark tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Vi erbjuder en resa fylld med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra till företagets utveckling. Läs gärna mer om oss och vår historia här (https://bredablickforvaltning.se/om-oss/).
Om tjänsten
Som ekonomiassistent får du en betydelsefull roll på vår ekonomiavdelning där du bidrar till vår framtida expansion. Du kommer att arbeta i koncernens ekonomiteam som består av ekonomiansvariga, redovisningsansvariga och ett gäng ekonomiassistenter. I rollen kommer du att arbeta koncernövergripande och stötta upp där behov finns, vilket ger möjligheten att lära känna olika branscher och olika system.
I denna roll kommer du främst att arbeta med följande arbetsuppgifter:
- Kund- och leverantörsreskontra
- Vara behjälplig vid månads- och årsbokslut
- Administrativa uppgifter
- Utveckla och förbättra administrativa processer och rutiner
Vi erbjuder
- Ett härligt team med god sammanhållning, enligt en av våra medarbetare - "en väldigt rolig plats, skratt dagligen men också utmaningar i arbetet."
- En tjänst där tid och möjlighet ges till att växa in i denna koncernövergripande roll för att bli en riktigt vass ekonomiassistent
Vi söker dig som
- Har eftergymnasial examen inom ekonomi eller 1-2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Är i början av din karriär och är nyfiken samt villig att lära dig nytt
- Är flytande i svenska i både tal och skrift
- Vi ser det som meriterande att i tjänsten ha kännedom om fastighetsbranschen och bostadsrättsföreningar
Som person är du
- Noggrann och har en god struktur, i både ditt sätt att planera och utföra ditt arbete.
- Ansvarstagande, du tar ansvar för dina uppgifter och säkerställer utförande av hög kvalitet.
- Flexibel, det är viktigt att du snabbt och enkelt kan acceptera och se möjligheter i förändringar.
Övrig information
- Placering: Vårt huvudkontor i Malmö.
- Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning
- Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt
Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Du ansöker genom att klicka på "Ansök tjänst" här nedan. Vidare i processen följer ett test, telefonavstämning och 1-2 intervjuer.