OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent sökes till BSR i Växjö!
Är du en strukturerad och ordningsam person som älskar siffror och ekonomi? Trivs du att arbeta i en självständig roll med snabba beslutsvägar? Då har vi din nya utmaning! Vi på Maxkompetens söker nu en ekonomiassistent till BSR Svenska AB i Växjö!
BSR är ett högteknologiskt företag och marknadsledande inom området optimering av bilmotorer för prestanda och miljö. Vi erbjuder professionell trimning till flertalet europeiska bilmodeller, bl.a. med den av BSR utvecklade trimteknologin PPC Turning System. Vi har hög kompetens och erfarenhet inom programmering, motor-och emissionsteknik och har sedan 1991 utfört optimering av styrprogram för bilmotorer. Komplett testutrustning och egenutvecklade program för emulering och optimering gör oss till marknadsledande. Vi har även egen produktutveckling.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent hos BSR kommer du ansvara för löpande redovisning så som kundreskontra, leverantörsreskontra i Fortnox och Visma ekonomiprogram. Du kommer även arbeta med löpande bokföring och viss bokföring av inköp och försäljning.
I arbetet ingår även arbetsuppgifter så som:
* Balansavstämningar samt moms och skatteredovisning
* Löneadministration
* Hantering av ekonomirelaterade ärenden som härleds från BSRs webbshop eller lagerhantering
* Uppföljning och förhandling kring mindre löpande avtal
Vidare har du löpande kontakt och samarbete med övriga kollegor inom bolaget och hjälper dessa med ärenden relaterade till ditt specialistområde. Du rapporterar direkt till VD.
Din profil
Du som tar dig an den här möjligheten kommer få arbeta tillsammans med trevliga kollegor som förespråkar positivitet och gemenskap. Vi vill att du som söker har arbetat i en liknande roll i minst 2-3 år. Förutom din kompetens är även din personlighet viktig för oss. Du bör vara noggrann, gilla att ha ansvar och vara självgående i ditt arbete. Du är ambitiös och tar dig an dina arbetsuppgifter med stort engagemang. Du anser det är viktigt att leverera hög servicekänsla både gentemot kund som internt.
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du arbetar strukturerat och har ett eget driv. Du vet vad som behöver göras, när och hur. Du är nyfiken och intresserad av att utveckla verksamheten inom ditt ansvarsområde såväl som din egen roll vilket företaget stöttar helhjärtat.
Vidare är du lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya systemmiljöer och arbetsuppgifter. Om du har erfarenhet av Fortnox och Visma ekonomisystem ser vi som meriterande. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi anses också som meriterande men är inget krav.
Övrigt
* Varaktighet: Tillsvidareanställning
* Omfattning: Heltid, måndag - fredag, kontorstider
* Arbetsort: Växjö
* Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
* Krav: B-körkort.
Inför den här tjänsten samarbetar BSR Svenska AB med Maxkompetens. Frågor gällande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare, Nathalie Petersson på telefon 0470-72 33 88.
Vi kommer gå igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan redan idag!
Ansökningar via mejl undanbedes.
Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 5 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Maxkompetens innehar branschens auktorisation för rekrytering och bemanning.