OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en anpassningsbar och strukturerad person som vill ta nästa kliv i din karriär inom redovisning? Hos Buchen ICS b.v. erbjuds du nu en viktig roll inom ekonomi och en stark gemenskap.
OM TJÄNSTEN
Som ekonomiassistent kommer du vara placerad på huvudkontroret i Lysekil tillsammans med sex andra kollegor. I arbetet har du också nära kontakt med andra kontor, både nationellt och internationellt. Du kommer ha ansvar för att hantera företagets ekonomiska dokumentation och säkerställa bokföring. Du spelar en avgörande roll för att upprätthålla en korrekt och välfungerande ekonomisk struktur inom företaget.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
- Arbete med kund- och leverantörsreskontra
- Säkerställa att interna- och externa redovisningsprinciper efterlevs
- Arbeta med framtagandet av bolagets årsbokslut
- Rapporter till myndigheter och andra administrativa uppgifter
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet inom redovisning
- Erfarenhet i affärs- eller redovisningssystem
- Obehindrade kunskaper i svenska och engelska
- Erhåller en gymnasieexamen
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet i affärssystem SAP
- Har en eftergymnasial examen inom ekonomi
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Anpassningsbar
- Strukturerad
- Kommunikativ
- Självgående
Som ekonomiassistent bör du ha en stark administrativ förmåga och kunna planera och prioritera arbetsuppgifter effektivt. Din analytiska förmåga och affärsmässiga helhetssyn är viktiga för att kunna förstå och tolka ekonomisk information. Det är viktigt att kunna kommunicera väl och bygga goda relationer med både kunder och medarbetare. Att arbeta efter deadlines, kunna samarbeta i team, samt vara självständig och ansvarsfull är också viktiga egenskaper. Du bör även ha en hög servicekänsla för att kunna tillgodose företagets och kundernas behov på bästa sätt.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Buchen-ICS B.V. är ledande inom industrisanering med inriktning på reaktorer, och erbjuder skräddarsydda tjänster efter kunders behov inom den kemiska och petrokemiska industrin. De har lång erfarenhet i branschen och ligger i framkant när det kommer till att bistå med kunnig personal och certifierad, driftsäker utrustning för både små och stora projekt. Buchen-Ics B.V. värnar om en stark gemenskap där kollegor ställer upp för varandra.
Du kan läsa mer om Buchen-Ics B.V. här
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231