OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till en av länets äldsta tillverkande industrier söker vi nu en serviceinriktad ekonomiassistent efter att nuvarande planerar att gå i pension. Vi söker dig som har erfarenhet av kund och leverantörsreskontra och som vill arbeta med att förbättra och automatisera processer i ett producerande bolag. Bulten erbjuder dig möjligheten att komma nära hela produktionslinjen från det att råmaterial kommer in, förädlas och skickas till kund.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Du stöttar ekonomiavdelningen och samarbetar därmed med tre personer, en controller, en redovisningsekonom och ekonomichef. Ditt ansvar är framförallt kund- och leverantörsreskontra. Du blir därigenom den som är ”superuser” i Medius (systemet för leverantörsreskontra) där alla fakturor hanteras och behörigheter lägg upp samt utvecklar arbetssätt och processer.
Du sköter viss posthantering och vissa manuella fakturor som du skannar in. Det är därtill du som hanterar tullunderlag, intrastat import, skatt, momsredovisning & diverse kontoavstämningar. I övrigt stöttar du i redovisningen och hanterar bankbetalningar.
Personliga egenskaper
Vi ser gärna att du är orädd och lockas av att ta nya steg och med tiden kunna bredda dina uppgifter men även förbättra de processer som du ansvarar för.
För dig kommer det lika naturligt att ta eget ansvar liksom att samarbeta och backa upp varandra på en ekonomiavdelning.
Kvalifikationer
Vi ser det som meriterande om du varit i tillverkande bolag förut alternativt i ett mindre företag där du har hanterat merparten av de administrativa uppgifter (spindeln i nätet). Tidigare erfarenhet av M3 eller Medius är inte ett måste men kan ses som en fördel.
Vad erbjuder företaget dig?
Som medarbetare hos Bulten blir du en del av en organisation som arbetar med ett tydligt fokus på tillväxt. De fyra värdeorden: Professional, Innovative Empowered och Dedicated nämns ofta i organisationen såväl internt som externt. Hos Bulten ges du uppmuntran och utrymme att hitta innovativa lösningar. Du verkar i en internationell miljö och kommer delta i många spännande situationer som utvecklar dig såväl som företaget.
Bulten är ett företag som tar fullt ansvar genom hela värdekedjan. Arbetsmiljön präglas av att man är lyhörd, vänskaplig, ansvarstagande & drivande. Hos Bulten är medarbetare kunniga och motiverade samt har viljan och förmågan att fatta beslut för att driva utvecklingen framåt.
I Hallstahammar är företaget ca 330 medarbetare. Huvudkontoret finns i Göteborg och totalt är man ca 1700 medarbetare runt om i världen.
Om företaget
Med 150 års kunskap om fästelement fortsätter vi att leverera inte bara fästelement, utan också kompletta lösningar. Våra erfarna och engagerade medarbetare hjälper kunder över hela världen att lyckas med allt frånproduktdesign till produktion, upphandling och service. Det ligger i vår natur att hela tiden utöka vårt kunderbjudande. Genom att driva innovation och aktivt söka samarbeten med andra innovativa företag kan vi tillföra ny funktionalitet och nya tjänster i vårt erbjudande.
Vi har ett stort engagemang i hållbarhet och kostnadseffektivitet. Vi förbättrar kontinuerligt våra produkter och vår värdekedja för att bibehålla vår ledande position inom branschen vad gäller minsta möjliga koldioxidavtryck och användning av naturresurser. Vart vi än bedriver vår verksamhet strävar vi efter att bidra positivt till samhället. Hållbarhet är en naturlig del av vilka vi är och vår affärsmodell.
Bulten Group är en av de största leverantörerna av fästelement till den internationella fordonsindustrin. Produkterbjudandet sträcker sig från kundspecifika standardprodukter till kundanpassade specialfästelement och omfattar också teknisk utveckling, line-feeding, logistik-, material- och produktionskunnande. Bulten erbjuder ett Full Service Provider-koncept eller delar därav. Företaget grundades 1873, har cirka 1 700 medarbetare i sexton länder och huvudkontor i Göteborg. Aktien (BULTEN) är noterad på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.bulten.se