Ekonomiassistent till Bureau Veritas

Ekonomiassistent till Bureau Veritas

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din ekonomikarriär eller har du jobbat med fakturering tidigare och vill utvecklas i ett av världens största företag inom inspektion, klassificering, rådgivning och certifiering? Har du samtidigt ett riktigt driv och tycker om ansvar? Då kan detta vara en perfekt tjänst för dig! Sök tjänsten redan idag - Vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vi söker en Ekonomiassistent till Bureau Veritas i Göteborg. För att trivas i denna roll är det viktigt att du kan hantera en dynamisk- och föränderlig miljö med högt tempo. Du bör kunna ta egna initiativ och driva på ditt arbete samtidigt som du är prestigelös, lyhörd och värdesätter nära samarbete med andra. På denna arbetsplats är det högt i tak och du kommer att arbeta nära ekonomichef och ytterligare en kollega. Arbetet utgår för det mesta från kontoret.

De erbjuder sina kunder ett komplett utbud av tjänster - från inspektion och revision till test, analys, utbildning och certifiering. Deras fokus ligger på att hitta den bäst anpassade lösningen för sina kunders behov och att ha kul på vägen. Kontoret ligger centralt i Gårda, precis i närheten av Ullevi, och där hittar du 25 goa kollegor i varierande roller.

Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag med start 6 månader där du anställs hos oss på Academic Work och arbetar sedan ute hos vår kund. Chans till förlängning av uppdraget finns, förutsatt att samtliga parter är nöjda.

Du erbjuds
- En arbetsplats där du får möjligheten att ta kliv in i ekonomivärlden
- En stöttande och hängiven konsultchef som finns med dig under hela din anställning

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kontoavstämningar, bokföring och fakturering
* Arbete i enlighet med lagstadgade krav
* Samarbete med interna och externa revisorer


VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasial utbildning, gärna inom ekonomi eller likvärdigt
- Har goda kunskaper i Excel och kan hantera stora mängder data
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Har en högskoleutbildning inom ekonomi
- Har erfarenhet av arbete med kundfakturering

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2024
  • Ansök senast: 29 februari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024