OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företaget och Koncernen
Byggfakta Group är en lönsam och expansiv koncern med verksamhet i hela Norden samt i Portugal, Spanien, Italien, England, Schweiz, Tjeckien och Slovakien. Vi omsätter ca 2 miljarder SEK, har närmare 1 000 anställda och vill nu bli ännu fler! Flest anställda finns i vår svenska verksamhet där vi har våra största kontor i Ljusdal och Hudiksvall, men kontor finns även i Stockholm, Helsingborg och Sveg.
I den svenska koncernen finns i dagsläget elva bolag där varumärken som Sverige Bygger, Byggfakta, Citymark och Husguiden finns. Bolagen förädlar och säljer händelsebaserad B2B-information inom sektorerna bygg, fastighet, sjuk- och behandlingsvård. Koncernen ger även ut magasin som produceras av dotterbolaget Svenska Media i Ljusdal AB, där bland annat byggbranschens ledande nyhetstidning Byggvärlden ingår. Till Byggfakta Group HQ söker vi nu en ekonomiassistent.
Varför Byggfakta Group?
Byggfakta Group består av många starka varumärken i väletablerade och trygga företag, samtliga med en sann entreprenörsanda. Vi är en organisation bestående av engagerade och kompetenta kollegor, där du blir en ytterst viktig del av teamet. Vi söker nu en ekonomiassistent med placering i Hudiksvall eller Ljusdal så ta chansen att bli en del av vår expansiva koncern!
Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du att vara en del av ekonomiavdelningen och framförallt arbeta med kundreskontra, dina uppgifter kommer vara att:
- Ansvara för fakturering till kund för ett antal bolag i koncernen
- Hantera påminnelser och krav relaterat till kundreskontran
- Svara på frågor via mail och telefon internt och externt
- Övriga administrativa arbetsuppgifter som finns på en ekonomiavdelning
Vi söker dig som
- Har en avslutad gymnasial ekonomiutbildning alternativt en YH/KY inom ekonomi
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministration
- Är noggrann och kvalitetsmedveten
Om dig
I den här rollen är din personlighet en viktig framgångsfaktor. Du är kommunikativ, prestigelös och flexibel samt bekväm att bemöta frågor, liksom söka svar. Vidare är du strukturerad, gillar ordning och reda samt har god vana av att organisera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter.
Ett ansvarstagande och självgående arbetssätt kommer naturligt för dig och du avslutar det du påbörjar. Du visar ett stort engagemang i din roll och kommunicerar både internt och externt på ett lyhört och kundorienterat sätt.
Det är meriterande om du
- Har god vana av att arbeta i system och lätt att ta lära sig nya system
- Har goda kunskaper i Excel
Vi värdesätter dina erfarenheter och kunskaper i kombination med vem du är som person, vilket betyder mycket i denna roll.
Är det dig vi söker? Urval och intervjuer kommer att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag!