OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en stjärna på kund- och leverantörsreskontra? Nu söker vi en självgående ekonomiassistent till Cabonline i Stockholm.
Trivs du i rollen som ekonomiassistent och gillar att arbeta med kundreskontra och leverantörsreskontra? Lockas du av utmaningen att hänga med på en "expedition" där du inte alltid vet vad morgondagen kommer bjuda på? Som ekonomiassistent inom reskontra hos Cabonline i Solna, Stockholm, får du arbeta i en omväxlande roll inom ekonomi med möjligheter till utveckling. Kanske är det just du som hänger med på den gemensamma färden mot bergets högsta topp, som vi kallar "Expedition Kebnekaise"? Vi ser fram emot din ansökan redan idag!
Ditt anställningserbjudande
Som ekonomiassistent hos Cabonline är du en del av Europas ledande teknik- och serviceleverantörer till taxi- och transportbranschen som satsar på sin personal och trivseln på arbetsplatsen. Du erbjuds en roll i ett engagerat team där samarbete och stöttning är viktiga nyckelfaktorer för framgång i arbetet.
Hos Cabonline är du en viktig kugge i hjulet och en stor del i vår pågående förändringsresa. Här erbjuds du en roll med stor möjlighet att påverka rutiner och arbetssätt, där du får vara med och bygga upp en långsiktig och kvalitativ verksamhet.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent arbetar du brett med både kund- och leverantörsreskontraflöden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av att:
• hantera och kontera leverantörsfakturor
• ansvara för in- och utbetalningar inom koncernen
• ansvara för betalningspåminnelser, inkassoärenden och räntefakturering för kundreskontran
• göra avstämningar på kundfordringar, respektive leverantörsskulder och bankkonton samt vara delaktig vid bokslut
Värt att veta
På Cabonline arbetar du tillsammans med dina sju kollegor i reskontrateamet och du rapporterar till reskontrachefen. Din arbetsplats är Cabonlines kontor i Huvudsta centrum i Solna. Dina arbetstider är flexibla och du har möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.
Våra förväntningar
För att bli framgångsrik i rollen som ekonomiassistent söker vi dig som har tidigare erfarenhet inom kundreskontra och/eller leverantörsreskontra. Du har god kunskap inom reskontra och är van att hantera stora flöden. Dina systemkunskaper är goda och du är flytande i svenska.
Som person är du hjälpsam, strukturerad och noggrann. Du trivs att arbeta i en föränderlig miljö där din vilja och engagemang hjälper dig framåt i ditt arbete. Du är trygg och självgående i ditt arbetssätt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Du ser en tjusning i att den ena dagen inte är den andra lik och du tvekar inte att hugga in och hjälpa till om någon får skoskav längs vägen.
Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07