Ekonomiassistent till Cash Management

Arbetsbeskrivning

Är du en relativt nyutexaminerad ekonom på jakt efter ett intressant, ansvarskrävande och utvecklande jobb hos en spännande uppdragsgivare? För kunds räkning söker vi just nu en ekonomiassistent till bolagets finansavdelning! Vår kund är Sveriges ledande leverantör av olja och har sitt kontor i nybyggda lokaler i Stadshagen. Om tjänsten: Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att ha eget ansvar för ett av Cash Managementavdelnings områden, dollarhanteringen. Dina arbetsuppgifter omfattar beräkning av dagligt saldo av likvida medel, registrering av betalningar och transaktioner, löpande bokföring samt avstämningar av konton. Du har även många interna kontakter med angränsande avdelningar samt externa kontakter, framför allt med banker. Uppdragets omfattning är heltid, minst 6 månader med start i mitten av december. Du kommer att vara en av StudentConsultings duktiga konsulter, men för rätt person kan en framtida anställning hos kund bli aktuell. Timlön enligt avtal. Din profil: Vi ser att du som söker tjänsten har en högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi. Det är starkt meriterande om du har någon erfarenhet av ekonomirelaterade uppgifter. Som person har du en känsla för ordning och reda och ett mycket gott siffersinne. Din noggrannhet och ansvarskänsla är ytterst central då du dagligen hanterar stora summor pengar i olika valutor. Vidare är du en person som tycker om att lära dig nya saker samt att ta egna initiativ. Goda PC-kunskaper samt engelska (koncernspråk) är en förutsättning. Står du i startgroparna för en ny utmaning där du får ge prov på dina ekonomikunskaper och din noggrannhet? Skicka in din ansökan redan idag! Ansöker gör du enkelt genom att ladda upp ditt CV/personliga brev på vår hemsida, www.studentconsulting.se. Du kan även använda dig av länken nedan: http://www.studentconsulting.se/sc/jobs/joblist.aspx?ID=415&job=5b9788c9f1c8ee49e8d0db7b259aaf2c

Sammanfattning

Liknande jobb


21 november 2024