Ekonomiassistent till Cemit

Arbetsbeskrivning

SNABBFAKTA:

Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider
Ort: Solna
Startdatum: Omgående
Anställningsform: Allmän visstidsanställning

DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS:

CEMIT är Europamästare i innovation sedan Eurostars (en del av Horizon 2020/EU) nyligen utsett de företag i SME-segmentet som ska få finansiering i viktig innovation och som löser en stor samhällsutmaning beredd att appliceras internationellt. CEMIT är ett företag i framkant inom digitaliseringen av världens järnvägar. Vi är ett härligt gäng med mycket driv och välkomnar dig som vill utvecklas med oss. Du får vara med på en mycket intressant resa, vi är ett innovativt företag där entreprenörsandan är genomsyrande.

DIN ROLL:

I rollen som Ekonomiassistent kommer du arbeta i en bred roll som stöttar flera olika delar hos Cemit. Du kommer främst arbete i en administrativ roll med ekonomiuppgifter, utöver det kommer du även stötta bolagets VD och även agera support mot kontors- och marknadsfunktion.

Arbetsuppgifter:

- Ekonomistöd i löpande bokföring, stöd till organisationen och redovisningsbyrån innebärande fakturering och administration i system
- Administrativt stöd såsom kvittohantering, redovisning och rapportering enligt företagets rutiner
- Administrativt stöd till företagsledningen innebärande till exempel avtalshantering, offertskrivning och protokollförande
- Mötesplanering, stöd till sälj och marknad gällande möten och dokumentation
- Kvalitetsarbete såsom koll på att organisationen har fullföljt data och dokumentation i system och mappar som vi använder
- Underlätta VD:s administration och arbete med uppföljning
- Support till kontorsansvarig och marknad


VEM ÄR DU?

Du behöver vara intresserad och självständig i ditt förhållningssätt. Du behöver hålla en hög nivå i både svenska och engelska i både tal/skrift och självklart besitter du kompetens och erfarenhet i Microsoft Office-paketet. Vi sätter stort värde vid att hitta rätt person och har som ambition att göra denna roll permanent.

Du har:

- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- En eftergymnasial utbildning inom ekonomi


VAD ERBJUDER VI?

Som anställd på Ryska Posten Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter.

ÖVRIG INFORMATION

- Den här rekryteringsprocessen hanteras av Ryska Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Ryska Posten Bemanning och blir uthyrd till vår kund.


- Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.


- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se


OM RYSKA POSTEN BEMANNING

Ryska Posten Bemanning erbjuder bemanning- och rekryteringslösningar med fokus på kontorsnära tjänster såsom reception, kontorsservice, administration samt tjänster inom ekonomiområdet. Ryska Posten Bemanning riktar sig till företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sandra Bäckman

Marlen Plånborg

Matilda Örtenmark Nilsson

Svante Larsson

Rakel Lilja

Matilda Dahlin

Gabriela Montenegro
08 518 072 04
Emma Unger

Oscar Almgren

Gabriela Montenegro
08 518 072 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ryska Posten Bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 8 september 2022

Besöksadress

RP Rekrytering Bemanning AB Sandhamnsgatan 63 B
None

Postadress

RP Rekrytering Bemanning AB Sandhamnsgatan 63 B
STOCKHOLM, 10253

Liknande jobb