Ekonomiassistent till Cervera

Ekonomiassistent till Cervera

Arbetsbeskrivning

Cervera är en ledande butikskedja inom matlagning, servering och dekoration för hemmet med 75 butiker i Sverige. På Cervera är vår passion mat och dryck i goda vänners lag. Hos oss handlar hängivna hemmakockar och dukningsentusiaster som vill testa det där lilla extra. Delar du den passionen och är en noggrann, driven och positiv person som älskar produkter och vill vara med och driva förändring? Då kanske du är vår nästa ekonomiassistent!

.

Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en ekonomiassistent till vår kund Cervera. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag på heltid med placering i centrala Stockholm. Start omgående och med stora chanser till anställning hos kund efter sex månader.

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent hos Cervera har du ansvar för kundreskontran. Mer detaljerat innebär tjänsten:
* Kundfakturering
* Påminnelse- och kravhantering
* Kreditbedömningar
* Hantering av inbetalningsfiler från Klarna och Bankgirot
* Avstämning av balanskonton
* Hantering av presentkort
* Kontroller av weborder
* Hantera mejl från butiker och leverantörer

  
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av tidigare arbete på en ekonomiavdelning och gärna erfarenhet av kundreskontra. Meriterande om du har arbetat på en ekonomiavdelning som verkar inom handelsbranschen. För att lyckas i denna tjänst behöver du ha goda kunskaper i Excel och att du kan formulera dig muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Det är meriterande om du har kunskap av Visma Business.
För att trivs på Cerveras ekonomiavdelning är det av betydelse att du tidvis gillar att jobba i ett högt tempo där mycket kan hända på en och samma gång och där du dagligen kommer att hantera och arbeta med stora flöden.
I arbetet som ekonomiassistent söker vi dig som är noggrann, ansvarstagande, strukturerad och har förståelse för de olika processerna på en ekonomiavdelning. Du trivs att arbeta brett och har ett flexibelt förhållningssätt och gillar att ha kundkontakter.

Om företaget
Cervera sitter i fina lokaler på Banérgatan och du tillhör ett team bestående av 5 st medarbetare. Här erbjuds du möjligheten att utvecklas i din roll som ekonomiassistent och kunna vara med och påverka både arbetssätt och rutiner. Teamet präglas av en stark gemenskap där alla är delaktiga och hjälper varandra där det behövs.

Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha
 
personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en ”vi-känsla”.
Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!

Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar Cervera med rekryterings- och bemanningsföretaget Serveoffice. Skicka in din cv och personligt brev enligt nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mejl utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av Cissi Silvstam på 070-564 13 70, cissi.silvstam@serveoffice.se eller Stina Hauschildt på 073-779 40 59, stina.hauschildt@serveoffice.se

Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serveoffice AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juli 2021

Liknande jobb


21 november 2024