Ekonomiassistent till Cochlear

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Som ekonomiassistent hos Cochlear får du möjlighet att fördjupa dina kunskaper inom ekonomi med fokus på leverantörsreskontra. Här erbjuds du arbete i en miljö som präglas av goda och nära samarbeten, såväl på lokal som internationell nivå. Sök nu då tjänsten är planerad att tillträdas 1 november.

Cochlear gör det möjligt för människor att ta vara på de möjligheter som livet ger genom implanterbara hörsellösningar. Med mål att hjälpa människor att höra och bli hörda har Cochlear tillhandahållit mer än 600 000 implanterbara hörsellösningar, fler än något annat företag i världen.

På kontoret i Mölnlycke där drygt 240 anställda arbetar med allt ifrån produktion till ekonomi blir du del av ett tätt sammansvetsat ekonomiteam. Kulturen i teamet präglas av goda samarbeten samt mycket glädje. Då en kollega i teamet ska på tillfällig ledighet är tjänsten initialt ett vikariat på ett år, from 1 november 2022. Som ny i teamet introduceras du både till arbetsplatsen och rollen genom en tydlig plan samt överlämning.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer du i huvudsak hantera följande arbetsuppgifter:

Hela flödet gällande leverantörsreskontra, från inkommande faktura till transaktion och betalning
Internfakturering & administration av underlag
Delta i kompletta månadsvisa bokslut
Avstämningar av balanskonton
Genomföra lagervärderingar
Supportera i frågor gällande ERP-systemet

Om dig
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Du har relevant arbetslivserfarenhet av leverantörsreskontra
Du har ett stort intresse för system, inkluderat god kunskap i Officepaketet
Du kommunicerar obehindrat på svenska och är mycket bekväm i din engelska, både i tal och skrift


Kunskap i Hyperion, Oracle, Basware och/eller ReadSoft är meriterande.

Som person är du mycket noggrann och lägger stor stolthet vid att leverera dina uppgifter i tid samt med hög kvalitet. Du är således strukturerad och bekväm i att driva dina uppgifter framåt självständigt, även under tidspress eller hög belastning. För att trivas i teamet ska du vara social och ha nära till skratt. Det är enkelt för dig att söka kontakt med andra människor samtidigt som du är lyhörd och konstruktiv i din kommunikation.

Om anställningen

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av OIO. Uppdraget är ett vikariat och sträcker sig initialt över ett år med start 1 november 2022.

Då vi på OIO vill skapa en god upplevelse under din anställning arbetar vi med trygga och marknadsmässiga anställningsvillkor, bland annat genom fasta månadslöner.

Övrig info
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: 1 november 2022
Placering: Mölnlycke
Kontaktperson: Armin Rizvanovic
Lön: Fast månadslön, marknadsmässig


Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Liknande jobb


21 november 2024