Ekonomiassistent till Corenso Svenska AB i Bäckefors, Dalsland

Arbetsbeskrivning

Corenso består av 3 kartongbruk och 12 hylstillverkningsenheter runt om i Europa, Nordamerika och Kina. Våra kartongbruk i Björneborg, Finland, Saint Seurin sur l'Isle, Frankrike och Wisconsin Rapids, USA tillverkar ett brett sortiment av returfiberbaserad kartong och levererar råvaror både till egna hylstillverkningsenheter och till externa kunder. Majoriteten av våra kunder för hylsor finns framförallt inom pappers- och kartongindustrin samt inom segmentet flexibla förpackningar.

Corenso Svenska AB är den ledande tillverkaren i Sverige av kartonghylsor till pappersindustrin i Sverige och Norge. Våra anläggningar i Bäckefors (Dalsland) och Mohed (nära Söderhamn) sysselsätter tillsammans 50 personer och producerar årligen 24 tusen ton hylsor.

Corenso är ett dotterbolag till det finska förpackningsmaterialföretaget Powerflute.

www.corenso.com och www.powerflute.com

Rekryteringen görs i samarbete med Experis.


Är du ung, har en civilekonomutbildning eller motsvarande och är redo för att ta nästa steg i din karriär? Vi söker nu en Ekonomiassistent som kommer arbeta med allt från löner till ekonomistyrning på våra tre enheter Corenso Svenska, Bäcke Emballage och Mohed Emballage.

Arbetsbeskrivning
Som Ekonomiassistent kommer du att arbeta med

• Rapportering
• Sammanställning och förberedelser för bokslut
• Avstämningar
• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• Lagerinventering
• Löneberedning
• Redovisningsarbete
• Stöd till ekonomiansvarig
• Övriga kontorsadministrativa uppgifter

Tjänstens placering är i Bäckefors och du rapporterar till Ekonomiansvarig.

Vem är du?
Vi söker dig som har en ekonomutbildning motsvarande minst högskola och en vilja att utvecklas och skapa en karriär. Dina kunskaper i svenska och engelska (koncernspråk) är mycket goda i både tal och skrift, andra språk är meriterande. Du har god datorvana och behärskar MS Office och då främst Excel mycket väl. Erfarenhet av SAP är meriterande.

Som person är du utåtriktad, har en god samarbetsförmåga och är duktig på att kommunicera. Du tar egna initiativ, har ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning och en hög social kompetens. Vidare gillar du att ha många arbetsuppgifter igång samt är strukturerad, noggrann och ansvarsfull. Du har lätt för att uppmärksamma vad som behöver göras och tar dig gärna an arbetsuppgifter.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via länken på denna sida med registrerat och uppdaterat CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 6/4.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på telefon 0730-77 49 06.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 10 mars 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024