OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent
Vill du få möjligheten att arbeta med ekonomi och administration i ett piggt och familjärt bolag med goda utvecklingsmöjligheter?
Då kan denna roll vara för dig!
Om företaget:
Corporate Apartments hyr ut möblerade lägenheter och villor till företag (endast B2B) på många orter i Sverige. Målgruppen är företag inom bygg- och entreprenadbranschen, med arbetslag som behöver någonstans att bo under sina arbetsprojekt. Bolaget har i dag drygt 280 boenden som hyrs ut under varierande hyresperioder, oftast ett par månader, s.k. longstay. Corporate Apartments har för närvarande 24 anställda och söker nu ytterligare en kollega till sitt Täbykontor. Företaget har varit på en tillväxtresa de senaste åren och fortsätter att utvecklas.
Exempel på arbetsuppgifter:
Kundfakturering
Kund-och leverantörsreskontra
Löpande bokföring och avstämningar
Delaktig i månads- och årsbokslut
In- och utbetalningar
Kvittoredovisning och tidrapporter
Delaktig i moms- och skattedeklarationer
Post- och fakturahantering
Övrig ekonomiadministration
Mer om rollen:
Som ekonomiassistent arbetar du nära bolagets ekonomichef och även med kollegor på andra avdelningar och orter. Vi söker dig som är administrativt lagd och gillar ordning och reda. Det är meriterande ifall du har jobbat med ekonomi tidigare och kan grundläggande ekonomirutiner, bokföring eller redovisning.
Det allra viktigaste är dock att du är noggrann och strukturerad som person. Om du inte har erfarenhet av ekonomiska uppgifter, utbildar vi dig på plats och du får en chans att utvecklas i din roll. Du måste därför vara lättlärd och positivt inställd till nya arbetsuppgifter. Eftersom du kommer att arbeta självständigt med olika moment är det viktigt att du kan planera din tid och hålla deadlines.
Du behöver ha god datorvana och ha lätt för att lära dig olika system. I din roll kommer du att ha daglig kund- och leverantörskontakt på både svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har kunskaper i Fortnox eller annat bokföringssystem samt Excel.
Vi erbjuder:
· En trevlig, mindre arbetsplats med sunda värderingar och glada kollegor.
· Intressant arbete i ett expansivt företag där du får vara med och påverka.
· Goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.
· Generöst friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringspaket, utbildningsmöjligheter med flera förmåner.
I denna rekrytering samarbetar Corporate Apartments med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Övriga säljare undanbedes vänligen men bestämt.
Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Ellen Ploman-Wolinder; ellen@kraftsam.se.
Vi ser fram emot din ansökan!