Ekonomiassistent till CtrlPrint

Ekonomiassistent till CtrlPrint

Arbetsbeskrivning

CtrlPrint AB söker en ekonomiassistent till en bred roll. Du kommer att arbeta i en fantastisk miljö i centrala Stockholm hos ett internationellt företag med trevliga kollegor och goda förmåner.

Om tjänsten
Det är en ny tjänst och du kommer ingå i ett team tillsammans med ekonomichef och redovisningsansvarig. Du kommer bland annat arbeta med;

- Kundreskontra för Sverige, Finland och Storbritannien, fakturering, påminnelser, kontakt med kund samt med inbetalningar

- Levreskontra för Sverige (senare Finland och Storbritannien), bokföring, betalning, bortbokning samt utbetalningar

- Eurocard hantering

- Löpande bokföring

- Bankkontoavstämning

- Bokslutsbehjälplig vid månads/ årsbokslut

- Ansvarig för kontorsinköp

- Administration av avtal

Vidare tillkommer det sedvanliga ekonomiassistent arbetsuppgifter. Du rapporterar till ekonomichefen. Du kan arbeta hemifrån 2 dagar i veckan efter att upplärning är klar.

Din bakgrund
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har god ekonomisk förståelse samt har kunskap i Office-paketet. Vidare har du goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat i Business Central samt har goda kunskaper i finska.

Som person är du noggrann, ansvarstagande och strukturerad. Du är också nyfiken och social. Vidare är du lojal och en lagspelare.

Om bolaget
CtrlPrint är den ledande samarbetstjänsten för produktion av formgivna finansiella rapporter så som årsredovisningar, delårsrapporter, hållbarhetsrapporter samt prospekt. Tjänsten är mjukvarubaserad och levereras som en SaaS tjänst. De över 700 kunderna är till största del börsnoterade företag, bland kunderna återfinns också statliga myndigheter och organisationer. Kunderna finns till största del inom EU med koncentration runt våra kontor i Stockholm, London och Helsingfors. Vi har också ett stort antal kunder i Australien, Hongkong och Singapore. CtrlPrint grundades 2001 och har idag ca 35 medarbetare och är under kraftig tillväxt.

Ansökan
I denna rekrytering har CtrlPrint valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson, sebastian.ragnarsson@sjr.se.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritet...%20);

Titel: Ekonomiassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2022
  • Ansök senast: 21 december 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024