Ekonomiassistent till Datema

Ekonomiassistent till Datema

Arbetsbeskrivning

Är du en ekonom tidigt i karriären, antingen nyexaminerad eller med några få års erfarenhet, och som är redo att ta nästa steg i arbetslivet? Då kan rollen som ekonomiassistent på Datema vara något för dig. Du får möjligheten att få in en fot på en ekonomiavdelning där du kommer erbjudas stora utvecklingsmöjligheter. Skicka din ansökan redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Datema har i över 30 år erbjudit en helhetsleverantör av IT-lösningar inom mobilitet, affärssystemprocesser och integration som erbjuder företag och organisationer ett tydligt mervärde. De är specialister inom Retail, Transport & Logistik, ERP och Integrationer vars tjänster mer eller mindre alltid ingår gemensamt i de uppdrag de levererar till deras kunder. Deras IT-specialister, ERP-konsulter och applikationsutvecklare med lång branscherfarenhet utgör stommen i verksamheten och supporterar i dagsläget runt 600 företag i Sverige, Norge och Danmark.

Som ekonomiassistent hos Datema får du möjligheten att vara med i utvecklandet av företaget och får vara med på en spännande resa. Du blir en del av ett trevligt team som idag består av fyra erfarna och dedikerade medarbetare.

Du erbjuds


* En stimulerande och utvecklande roll
* En heltidstjänst som är placerad i fina lokaler i Solna Gate och där du har fri tillgång till fastighetens proffsiga träningscenter (gym, pool och gymnastiksal)
* En rolig och inspirerande arbetsplats med en familjär och öppen kultur
* En dedikerad konsultchef och karriärspartner


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Ansvara för inkommande omkostnadsfakturor och att dessa processas internt
- Kontroll, kontering och bokföring av omkostnadsfakturor
- Ta fram betalningsförslag och utföra betalningar
- Avstämning av leverantörsreskontran
- Periodiseringar
- Avtalsadministration
- Registervård och uppdateringar i systemen
- Behjälplig vid månads- och årsbokslut
- Vara en del av ekonomiavdelningen och stötta där det behövs
- Hjälp med att förbättra och effektivisera ovannämnda processer

Utöver dessa uppgifter tillkommer även en del ad-hoc-uppgifter och på lite sikt finns stora möjligheter till utveckling.

VI SÖKER DIG SOM
- Har högskoleutbildning med ekonomiinriktning, gärna redovisning
- Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
- Har goda kunskaper i MS-Office paketet

Det är meriterande om du


* Har någon relevant arbetslivserfarenhet, på deltid eller heltid inom ekonomi
* Har erfarenhet av att jobba i affärssystemet iScala och fakturahanteringssystemet Palette


Som person är du


* Lösningsorienterad
* Strukturerad
* Noggrann
* Positiv, öppen och flexibel


I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

#

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader med stora chanser till förlängning
* Placering: Solna, Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Datemas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2022
  • Ansök senast: 25 mars 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024