OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om du vill jobba med redovisning och leverantörsreskontra är detta tjänsten för dig! Här blir du en del av ett team som präglas av nära samarbete, gemenskap och arbetsglädje. Sök redan idag, urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Medius är en ledande global leverantör av cloud-baserade betalningslösningar som hjälper företag att driva sin verksamhet framåt. Organisationen grundades år 2001 i Linköping och har idag nästan 400 medarbetare runt om i världen. På Linköpingskontoret är dom strax under 50 personer.
Academic Work söker för Medius räkning en ekonomiassistent med start omgående. I rollen kommer du bland annat jobba med löpande projektadministration, kundreskontrahantering, kundkredithantering och leverantörsreskontrahantering. Du ansvarar för dina arbetsuppgifter men teamet samarbetar mycket och kulturen präglas av en stor arbetsgemenskap.
#
Du erbjuds
* En möjlighet att utvecklas inom redovisning
* Att bli en del av ett team med stor gemenskap där kulturen präglas av samarbete och arbetsglädje
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Projektadministration
- Kundreskontrahantering & Kundkredithantering
- Leverantörsreskontrahantering
- Koncerninternfakturering
- Kontinuerliga förbättringsprojekt
VI SÖKER DIG SOM
- Har en grundläggande ekonomiutbildning, exempelvis TUC yrkesutbildningsprogram med fokus redovisning
- Goda datakunskaper
- Har erfarenhet av att arbeta i affärsystem
- Har goda kunskaper i Svenska såväl som Engelska i tal och skrift
Det är även meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och önskar att du är driven, strukturerad och stresstålig då detta är viktigt eftersom organisationen utvecklas kontinuerligt. Arbetet innebär även att arbeta mot deadlines, framförallt vid den månadsvisa rapporteringen. Du är en person som gillar att kommunicera och hjälpa andra samt att bygga och bibehålla nätverk. Utöver det ser vi att du är:
* Flexibel
* Iniativtagande
* Noggrann
#
#
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, konsultuppdrag på 6 månader
* Placering: Linköping
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231