OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ekonomiassistent med erfarenhet inom leverantörsreskontra till Dometic i Göteborg! Sök redan idag!
Vill du jobba som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra på ett internationellt bolag? Det här är ett perfekt jobb för dig som vill vara med på en spännande tillväxtresa och bidra med dina kunskaper inom ekonomi och leverantörsreskontra. I rollen kommer du även att få arbeta med dem nordiska länderna.Dometic Scandinavia har en global marknadsräckvidd med närvaro i över 100 länder och finns representerade över hela världen och verkar i Nord- och Sydamerika, EMEA, Asien och Stillahavsområdet. Dometic Scandinavia är företagsam i att skapa produkter med smart design för användning i fritidsfordon, fritids- och arbetsbåtar, lastbilar, premiumbilar samt för hem och professionellt bruk. Välkommen med din ansökan till oss!
Ditt anställningserbjudande
Tillsammans med 6 500 medarbetare fortsätter Dometic Scandinavia att växa. Vår kund erbjuder dig en attraktiv, dynamisk och internationell arbetsmiljö. Företaget vill attrahera personer som är professionella, reaktiva, företagsamma och resultatorienterade lagspelare.
Hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.
Hos oss kommer du:
• Trivas på jobbet! Våra konsulter 2018 gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på 44 i samband med årets medarbetarundersökning. En siffra som motsvarar "världsklass".
• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag på trivsamma arbetsplatser.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent inom leverantörsreskontran kommer du att ansvara för:
• Leverantörsskulder inklusive betalningar
• Utgående betalningar
• Redovisa och granska fakturor
• Delta i avstämningsreskontran -AP
• Delta i koncern interna avstämningar vid månadsavstämningar
• Delta i ständiga förbättringar av processer på avdelningen och i systemet
• Administration och andra arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning
Värt att veta
Dometic Scandinavia är en dynamisk organisation som är under stark tillväxt och har sitt kontor beläget i Västra Frölunda i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid som pågår fram till mars, dock finns det goda möjligheter till förlängning. Uppdraget ingår i TNGs konsultverksamhet där du blir anställd av TNG och arbetar som konsult ute hos vår klient. Givetvis omfattas du av kollektivavtal, försäkringar och våra andra förmåner.
Våra förväntningar
För att trivas i rollen som ekonomiassistent på ett internationellt företag tror vi att du har:
• Eftergymnasial utbildning och gärna erfarenhet från liknande roll
• Du har god social- och kommunikationsförmåga
• Goda IT- Kunskaper och erfarenhet av affärssystem Dynamic365
Dometic Scandinavia är en internationell koncern med engelska som företagsspråk därför är det en förutsättning att du behärskar engelska flytande både i tal och skrift. Vi ser även att du som person har en god samarbetsförmåga, är effektiv och har förmågan att klara tidigare uppsatta deadlines. Det är viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt och är en person som värdesätter god kommunikation och gott samarbete med dina kollegor samt andra kontaktytor i organisationen.
Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07