Ekonomiassistent till Ejendals

Ekonomiassistent till Ejendals

Arbetsbeskrivning

Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i sexton städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Om företaget
Ejendals är ett internationellt företag med rötterna i Dalarna. Företaget grundades 1949 och huvudkontoret är sedan dess i Leksand. Ejendals specialiserar sig på att utveckla och tillverka kvalitetsprodukter som skyddar händer och fötter. Våra produkter marknadsförs under varumärkena TEGERA® (handskar) och JALAS® (skor). För några år sedan tog vi steget ut i Europa och växer nu snabbt.

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en ekonomiassistent under 6 månader till vår ekonomiavdelning med huvudfokus på kundreskontragruppen. Mellan april och september kommer du att arbeta tillsammans med övriga på ekonomiavdelningen där du främst kommer att hantera kundinbetalning och kundadministration. Ytterligare arbetsuppgifter tillkommer i tjänsten under semesterperioden. Förbättringsarbete och utveckling är områden som vi ständigt arbetar med hos Ejendals och därför också kommer att ingå i denna tjänst.

Din profil
Vi söker dig med en högskoleexamen inom ekonomi. Alternativt är du på din sista termin innan examen och söker nu ett tillfälle att använda dina teoretiska kunskaper i praktiken. Om du är rätt person för tjänsten ser vi att du kan inleda med att arbeta deltid under våren i kombination med din sista termin på högskolan, för att sedan gå upp till en heltid. Vi ser att du med fördel har tidigare arbetserfarenhet av ekonomiadministrativt arbete och ser det som starkt meriterande om du har arbetat i affärssystemet SAP. Kunskap och erfarenhet av Microsoft excel är ett krav.

Vi ser en positiv inställning som en självklarhet. För att trivas i tjänsten så har du lätt för att samarbeta samtidigt som du snabbt lär dig nya arbetsuppgifter. Din kommunikationsförmåga är tydlig och du kommunicerar lika väl på svenska så som på engelska. Du är serviceinriktad, arbetar strukturerat och du har förmågan att se helheten och vad som bör prioriteras för att kunna effektivisera din vardag.

Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos våra Ejendals i Leksand. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.

Sök tjänsten via vår hemsida www.clockworkpersonal.se så snart som möjligt då vi arbetar löpande med urvalsprocessen under ansökningsperioden. För vidare frågor kontakta konsultchef Helene Söderlund, helene.soderlund@clwork.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Bemanning & Rekrytering
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2020
  • Ansök senast: 29 mars 2020

Liknande jobb


21 november 2024