OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker en ekonomiassistent till Polisens administrativa center (PAC Ekonomi). Hos oss kommer ditt arbete bidra till att utveckla Polismyndighetens redovisning till framtida förutsättningar och krav. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplats
PAC Ekonomi är en sektion inom enheten för finansiell styrning med placering i Linköping. Vi ansvarar för Polismyndighetens redovisning och ekonomiadministration samt upprättar de finansiella delarna i årsredovisningen. Vi svarar för att myndigheten har en korrekt och rättvisande externredovisning. Sektionen leds av en sektionschef och de ca 50 medarbetarna är organiserade i tre processer, kund-, leverantörs-, samt redovisningsprocessen. Vi ansvarar även för hela Polismyndighetens ekonomisupport. Sektionen har tre verksamhetsutvecklare och ett ledningsstöd som stöttar hela sektionen.
Sektionen är inne i ett spännande förändringsarbete där utvecklings- och effektiviseringsprojekt pågått under en tid som bl.a. innebär att digitala lösningar ska tillämpas där de skapar nytta för verksamheten. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som till fullo tar tillvara på digitaliseringens möjligheter och som utvecklar befintliga processer. Detta kommer att påverka både våra framtida arbetssätt och vår organisation.
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du arbeta med löpande redovisning, både i allmänhet men till stor del kopplat till leverantörsfakturaflödet. I denna tjänst kan du också få komma att arbeta brett över hela sektionen där du bidrar med dina kunskaper i den process som för tillfället behöver förstärkning. Det innebär att vi söker dig som är nyfiken, med en bred erfarenhet och flexibelt förhållningssätt. Detta är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom många områden.
Arbetsuppgifterna kommer att variera, men kan vara exempelvis:
• Hantera flöden inom processen från beställning till betalning, tex kontering, attestflöde, periodisering, betalningar m.m.
• Avstämningar och andra bokslutsuppgifter kopplade till moms, redovisning och regelefterlevnad
• Systemtekniska flöden, tex inläsning av filer, felhantering m.m.
• Agera stöd för verksamheten/supportfunktion
• Delta som kravställare, expert och utförare i olika typer av projekt och utvecklingsaktiviteter
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Minst gymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller annan erfarenhet och/eller utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i närtid som arbetsgivaren bedömer relevant
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbete
• Erfarenhet av arbete inom större och/eller komplexa organisationer som arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av större/komplexa affärssystem, exempelvis Agresso/UBW, IFS, MS Dynamics, SAP eller liknande som arbetsgivaren bedömer relevant
Personliga egenskaper
Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten. Att ha intresse för system och digital utveckling samt en vilja att lära nytt är en förutsättning för att lyckas i rollen.
Du behöver vara noggrann, flexibel samt lösningsfokuserad. Du trivs i mixen av självständigt arbete och samarbete i grupp. Vi är en stödverksamhet inom Polismyndigheten och därför är din kommunikationsförmåga och vilja att ge god service också av stor vikt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Anställningsform: Vikariat till och med 2025-02-28
Placeringsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Funktion: Handläggare ekonomi
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13 april 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899
Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51
Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320
Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09