OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Vi ser om ditt hus! Bredablickgruppens ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Vi består av bland annat de två bolagen: Bredablick Förvaltning och Bredablick Facility Services. Denna roll är för Bredablick Förvaltning och mer specifikt avdelningen för Ekonomisk Förvaltning.
Med en stark tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Vi erbjuder en resa fylld med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra till företagets utveckling. Läs gärna mer om oss och vår historia här! (https://bredablickforvaltning.se/om-oss/)
Om tjänsten
Som ekonomiassistent på ekonomisk förvaltning stöttar du de kundansvariga ekonomerna med löpande redovisning. Du arbetar med administration samt enklare ekonomiska uppgifter för att få en bred inblick i förvaltningsbranschen. Du kommer med tiden bli delaktig och utbildas för att kunna stötta ekonomerna vid bokslut, ekonomiska rapporter och budget för våra kunder som främst är bostadsrättsföreningar.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Bokföring och registrering av leverantörsfakturor
- Hantering av kund- och leverantörsreskontra
- Avstämning av balans- och resultaträkningar
- Administrativa uppgifter
Vi erbjuder:
- En stimulerande arbetsplats där du lär känna företaget från grunden samt får en god inblick i ekonomisk förvaltning av fastigheter.
- Kick-off med teamet
- Fredagsfrukost
- Friskvårdsbidrag
- Team-känsla - bli en del av ett tight och vinnande team
- Roliga aktiviteter under året för alla anställda - årlig sommarfest och oktoberfest
- Fira in helgen med alla kollegor på kontoret i slutet av varje månad med god dricka och snacks
Vi söker dig som:
- Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller inom fastighetsförvaltning, alternativt läst kurser inom området.
- Har god systemvana, då du kommer arbeta i flertalet olika system.
- Har goda kunskaper i svenska, i såväl tal som i skrift. I övrigt har du en god kommunikativ förmåga.
Det ses som meriterande om du:
- Tidigare arbetat med administration, ekonomi eller fastighetsförvaltning.
- Har erfarenhet av styrelsearbete i en bostadsrättsförening.
Som person är du:
- Serviceinriktad: Du har en vilja och förmåga att hjälpa andra.
- Noggrann: Du är uppmärksam på detaljer i ditt arbete och säkerställer en hög kvalité.
- Strukturerad: Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Kan sätta upp egna och förhålla sig till redan satta tidsramar.
- Självgående: Kan självständigt se vad som behöver göras i det egna arbetet, välja arbetsmetod och fatta nödvändiga beslut för att driva sitt arbete framåt.
Övrig information
- Placering: Vårt huvudkontor i Malmö.
- Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
- Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt.
Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Du ansöker genom att klicka på "Ansök tjänst" här nedan. Vidare i processen följer ett test, telefonavstämning och 1-2 intervjuer.