OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du något års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent och är redo att kliva in i en roll där du på sikt självständigt kommer driva ekonomiavdelningen framåt på företaget? Vi söker nu dig som är en riktig stjärna när det kommer till kommunikation och vill kliva in i en roll där du kommer driva ditt eget arbete framåt, vi ser fram emot din ansökan!
OM TJÄNSTEN
I rollen som ekonomiassistent inom kund- & leverantörsreskontra kommer du med tiden, på egen hand, vara ansiktet utåt för bolagets ekonomiavdelning. Rollen är bred och innehåller varierande arbetsuppgifter, vilket ställer höga krav på kommunikation och att kunna driva sitt arbete självständigt. Du kommer vid din sida ha din chef som bollplank och är beredd att ge rätt person den introduktionen som du just du kommer behöva.
Du erbjuds
- Ett långsiktigt uppdrag med stor chans till förlängning och överrekrytering om alla parter visar sig nöjda med samarbetet
- Stora möjligheter att utvecklas inom företaget och för dig att ta initiativ för personlig och professionell utveckling
- En dedikerad konsultchef som finns vid din sida under hela uppdraget
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera leverantörsfakturor i Palette/Rillion.
* Avstämningar med kunder och leverantörer
* Fakturera och kontrollera saldon
* Betala fakturor genom att verifiera transaktionsinformation, schemalägga, förbereda utbetalningar och erhålla betalningsauktorisering.
* Förbereda finansiella rapporter genom att samla in, analysera och sammanfatta kontoinformation och trender.
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst en kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande som rekryteraren bedömer likvärdigt
- Tidigare erfarenhet inom kund- & leverantörsreskontra
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet eller ett starkt intresse för tech-branchen
- Tidigare varit delaktig i ett systembyte
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Driven
- Initiativtagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231