OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad Ekonomiassistent som letar efter nya utmaningar? Då ska du se hit! Vår kund som är en välkänd utbildningsaktör i centrala Göteborg letar just nu efter en person som kan börja omgående och ha hand om deras ekonomiadministration. Uppdraget pågår fram till slutet av januari, men möjligheter till förlängning finns. För rätt person kan behovet av denna konsult bli långsiktigt. Tjänsten är på heltid och du jobbar med flextidsmöjligheter.
Lägg märke till att ansökningstiden är kort, så ansök redan idag. Välkommen!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som ekonomiadministratör ingår du i kansliets ekonomigrupp och bistår med stöd i ekonomiadministrativa frågor. I arbetet ingår löpande ekonomihantering så som leverantörs- och kundfakturor, omföringar och arvodes- och reseräkningshantering och andra administrativa uppgifter. In - och utbetalningar kan även förekomma samt även viss administration gällande inköp.
Arbetet sker i nära samarbete med de andra i ekonomigruppen samt med förvaltningens övriga medarbetare. I det närmsta arbetsteamet ingår 15 personer där ett flertal av dessa jobbar som Ekonomiassistenter och med liknande arbetsuppgifter.
Vem är du?
Vi söker dig som har en:
• som lägst gymnasial utbildning. Högskolestudier ses som meriterande.
• relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomiadministration.
• arbetet förutsätter att du har goda kunskaper i Excel och att du även kan hantera övriga delar av Officepaketet.
• du har mycket goda kunskaper i svenska. Goda kunskaper i engelska är också bra.
• erfarenhet av ekonomisystemet Agresso och personalsystemet Primula är önskvärt.
Tidigare erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete inom statlig verksamhet är mycket meriterande, liksom praktisk erfarenhet av redovisningsarbete.
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och engagerad. Du har god förmåga att arbeta självständigt och kan hantera många ärenden samtidigt. Du trivs också med att samarbeta då arbetet innebär mycket kontakt med administrativ personal både internt och externt. Då denna enhet arbetar som stöd till den övriga verksamheten på gemensamma förvaltningen är det viktigt att du är serviceinriktad.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.