Ekonomiassistent till energibolag

Ekonomiassistent till energibolag

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet som ekonomiassistent på större bolag? Har du dessutom erfarenhet av Unit4 Business World? Då kanske det är dig vi söker som ekonomiadministratör till vår kund i Södertälje!

Om tjänsten
Som ekonomiassistent ansvarar du över att assistera ekonomiavdelningen i det dagliga ekonomiarbetet. De dagliga arbetsuppgifterna innefattar att sortera och ankomstregistrera leverantörsfakturor, matcha fakturor mot inköpsordrar, samt arkivera verifikationer. Du kommer även att skriva ut kundfakturor, matcha mot följesedlar samt bevaka förfallna fakturor.

I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Arbete med leverantör- och kundreskontra
• Bevakning av påminnelser
• Arbete i och administration av ärendehanteringssystem
• Kontoavstämningar
• Att assistera i ekonomiska frågor
• Att sköta administrativa rutiner
• Att löpande ha kontakt internt med verksamheten och externt med leverantörer
• Att vara ett operativt stöd för verksamheten

Rollen avser ett konsultuppdrag via Adecco som initialt pågår i ca 6 månader, med tillträde omgående. Tjänsten avser en heltidstjänst under kontorstid på plats i vår kunds lokaler i Södertälje.

Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning och ett par års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent på ett större bolag. Du har goda kunskaper i MS Office och om du har erfarenhet av arbete i Unit4 Business World är det meriterande. Du talar och skriver flytande svenska och engelska.

Vidare tror vi att du som person är glad och positiv med god systemvana och bra samarebetsförmåga. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och drivande i ärenden. Du har god kommunikationsförmåga och kan anpassa kommunikationen till olika situationer och mottagare. Om du dessutom trivs med och har lätt för att samarbeta är detta helt rätt uppdrag för dig!

Viktigt för tjänsten är:
• Du har fullföljt gymnasieprogram med inriktning ekonomi eller likvärdig utbildning
• Du har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent
• Du har erfarenhet av arbete på större bolag
• Du har goda kunskaper i MS Office
• Du talar och skriver flytande svenska och engelska

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare
Emma Berglund via Emma.Berglund@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent | Financial Assistant | Ekonomiadministratör | Kommun | Kommunal Verksamhet | Offentlig verksamhet | Stockholm | Adecco | Ekonom | Administration | Statlig redovisning | Administratör | Unit 4 Business | U4 | Agresso | UBW

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2023
  • Ansök senast: 22 mars 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


21 november 2024