Ekonomiassistent till entreprenörsföretaget Mailworld

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Mailworld är ett alternativ till de stora, ofta statligt ägda, postverken. Genom vårt oberoende kan vi hitta nya, kostnadseffektiva lösningar för att distribuera post. Vi har funnits sedan 2003 på marknaden för internationell post och är sedan 2010 en registrerad postoperatör med tillstånd från Post- och Telestyrelsen att bedriva brevbefordran också på inrikesmarknaden. Besök www.mailworld.se för mer information.


Tjänstebeskrivning

Har du en ekonomiutbildning och söker möjligheten att fortsätta utvecklas inom ett spännande gasellföretag med tillväxt i fokus? Är du en positiv person med starkt driv och engagemang? Då är det här tjänsten för dig! Mailworld söker nu en ekonomiassistent, och för rätt person erbjuds goda utvecklingsmöjligheter.

Beskrivning av arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent på Mailworld kommer du arbeta självständigt och tillsammans med ekonomichefen utgör ni företagets ekonomifunktion. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, fakturering, kontering av fakturor, och att göra vissa avstämningar. Möjligheten att själv vara med och påverka är stor, och med rätt driv och vilja att lära sig nya saker kan arbetsuppgifterna utvecklas. Du kommer till en arbetsplats som präglas av sann entreprenörsanda och dedikerade kollegor. För rätt person finns utvecklingsmöjligheter på sikt.


Krav på person

Vi söker dig som har en utbildning i ekonomi från universitet eller yrkeshögskola. Vi ser att du är nyutexaminerad och har arbetat extra inom ekonomi under studietiden, alternativt har jobbat ca 1 år heltid med liknande arbetsuppgifter efter dina studier. Du har erfarenhet av att arbeta i något ekonomisystem, det är meriterande om du har kunskaper i Jeeves. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift.

Som person är du positiv och energifull. Då du kommer att vara kontaktperson för kunder och leverantörer gällande fakturafrågor är du kommunikativ och har god känsla för service. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och kan arbeta självgående. Vidare har du förmåga att på daglig basis själv prioritera bland dina arbetsuppgifter, arbeta strukturerat och kan hantera ett arbete i högt tempo.

Vi ser det som starkt meriterande om du genom idrott/föreningsliv har fått med dig egenskaper som höjer såväl prestation som resultat. Ange gärna vilka idrotts-/föreningserfarenheter du har och på vilket sätt det har format dig som person, och hur du tror att detta påverkar dig i en roll som ekonomiassistent.




Start: Så snart som möjligt.
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Arbetstid: Kontorstider.
Plats: Utgår från kontoret i Västberga i Stockholm.

I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ – bemanning och rekrytering av personal med bakgrund inom idrott/föreningsliv. Eventuella frågor besvaras av Rekryteringskonsult Åsa Almgren, på nummer 073-353 75 14. Skicka in din ansökan via denna annons redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 25 maj 2015

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


21 november 2024