OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Rollen
Vi söker efter en ny ekonomitalang till ett av Nordens ledande skönhetsbolag. Här kommer du tillhöra ekonomiavdelningen och jobba tätt ihop med fyra andra kollegor i reskontra-teamet. Rollen innebär mycket operativa arbetsuppgifter men här får du också chansen att arbeta och vara delaktig i deras processutveckling.
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på The Place men kommer jobba ute på kundens fina huvudkontor i centrala Stockholm. Uppdraget är på heltid med start i början/mitten av augusti till och med 4 månader framåt med goda chanser till förlängning eller direkt rekrytering hos företaget.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassitent kommer du bland annat ansvara för dessa arbetsuppgifter:
• Matcha varufakturor mot inköpsorder samt avstämning och utredning
• Leverantörsbetalningar, minimera påminnelser, krav & räntor
• Ansvara för kundens attestförordning följs och uppdateras vid behov
• Vara ett proaktivt affärsstöd till verksamheten samt leverantörer
• Löpande bokföring, avstämning och bokslut
• Övriga förekommande uppgifter inom ekonomi/redovisning
Dina erfarenheter
För att passa och göra succé i rollen tror vi att du har:
• Gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi
• Några års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter eller som ekonomiassistent
• Erfarenhet av avstämningar av leverantörsreskontra
• Intresse för system och processer. Det är meriterande med erfarenhet av Navision eller Exflow
• Goda kunskaper i office paket särskilt Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Vem vi tror att du är
Dina tidigare arbetsuppgifter är viktiga, men vid denna tjänst lägger vi stor vikt i dina personliga egenskaper! För att lyckas i rollen ser vi att du är en person med sinne för siffor, arbeta på ett självständigt sätt. Du är också en person som är noggrann och strukturerad men vet hur man arbetar på effektivt sätt. Du uppskattar samtidigt att arbeta tillsammans med andra och kompetensdela med dina kollegor. Du vill utvecklas i din roll, har god prioriteringsförmåga, tycker om problemlösning och tar initiativ för att driva ditt arbete framåt. Arbetet innefattar både interna och externa kontakter så vi tror att du har en god kommunikativ förmåga där du är van att knyta nya kontakter. Vi ser även gärna att du är lösningsorienterad och har viljan och förmågan att hitta lösningar, innan problem uppstår. Vi uppskattar också en person som gillar att kul på jobbet för de kan vi garantera att de har på denna arbetsplats.
Tjänsten
Placering: Centrala Stockholm – kombinerat hemarbete med kontorsarbete
Omfattning: 8-17:00
Uppdragsperiod: Från augusti och 4 månader framåt med goda chanser till förlängning eller direkt rekrytering
Startdatum: Början/mitten av augusti
Låter detta som något som kan passa dig? Perfekt! Sök rollen redan idag!
Om företaget
Vår kund är ledande i Norden inom skönhet och erbjuder ett helhetskoncept inom makeup, doft, hud- och hårvård. De har över 250 butiker runt om i Sverige, Norge och Finland där de har både fysiska butiker och e-handel.
The Place är Sveriges enda Worklife Partner
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.