Ekonomiassistent till ett bolag inom betalningslösningar

Ekonomiassistent till ett bolag inom betalningslösningar

Arbetsbeskrivning

Har du utbildning inom ekonomi, har arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent samt har goda kunskaper i svenska och engelska? Då kan det vara dig vi söker!

Om tjänsten
Nu söker vi en ekonomiassistent till ett bolag inom betalningslösningar som sitter centralt i Stockholm. Det är ett konsultuppdrag som pågår ca 6-8 månader och startar i början av Augusti. Du kan arbeta hemifrån ca 2-3 dagar i veckan om du vill. Teamet består av 5 personer, med samarbete till team i Brasilien och USA, och ansvarar för redovisning och finansiell rapportering för kundens enheter utanför Norden, exklusive USA och Brasilien.

Arbetsuppgifter

- Avstämning av bankkonton
- Hantera leverantörsskulder, såsom bearbetning och betalning av leverantörsräkningar, identifiera och skapa nya leverantörer enligt policy och fördela leverantörsräkningar med korrekta uppgifter enligt organisationsstruktur.
- Lönebetalningar
- Hantera och stämma av anläggningstillgångar inklusive avskrivningar
- Hantera och granska utgifter
- Förbered och bokför amorteringsscheman (förskottsbetalningar)
- Utföra månads-, kvartals- och årsbokslut i samarbete med redovisningschefen och koncernredovisningchef
- Balans- och resultatavstämningar tillsammans med redovisningschefen månadsvis
- Skapa och behandla koncerninterna fakturor inom koncernen
- Kommunicera med lokala konsulter och revisorer gällande årsredovisningar
- Andra ad-hoc uppgifter, som att hjälpa organisationen med olika redovisningsrelaterade frågor
- frekvent kommunikation med andra avdelningar kopplade till ekonomiteamet, till exempel Cash
- Ledning, bankrelationer, löner, skatteavdelning, affärskontroll och företagssystem. Redovisningsassistenten är
- förväntas också kommunicera med andra kontor inom Trustly, såväl som konsulter och revisorer, globalt.


Krav
Du behärskar engelska och svenska flytande, har utbildning inom ekonomi samt har arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent. Vidare är du ödmjuk, kommer bra överens med människor samt är stresstålig.



Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2022
  • Ansök senast: 10 augusti 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


9 januari 2025