Ekonomiassistent till ett företag inom medicinteknik och läkemedel

Ekonomiassistent till ett företag inom medicinteknik och läkemedel

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en driven och kommunikativ ekonomiassistent som vill vara en del av ett tight och sammansvetsats team inom redovisning. Vår kund är ett organiskt företag där alla medarbetare är viktiga och där du som ekonomiassistent kommer ha möjlighet att ta ansvar och växa i din roll. Du kommer att arbeta nära dina kollegor i en platt organisation med korta beslutsvägar. Om detta låter som rätt plats för dig är du varmt välkommen med din ansökan redan idag. Urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett ledande medicinteknisk och läkemedelsföretag med fokus på inhalationssedering. Företaget kombinerar sin medicintekniska produkt med ett läkemedel för att erbjuda inhalationssedering till patienter i intensivvård som är mekaniskt ventilerade. Företaget har direktförsäljning i flera europeiska länder och arbetar med externa distributörer i andra delar av världen. Företaget grundades för över 15 år sedan och har sitt huvudkontor i Stockholm.

Vår kund erbjuder dig en möjlighet till professionell utveckling och en chans att vara med och bidra till deras entreprenörsanda och deras fortsatta tillväxt. De är stolta över deras tre företagsvärderingar: Utforska, Samarbete och Förtroende, som hjälper dem att forma deras kultur och är en naturlig del av deras dagliga arbete.

Du erbjuds


* En trevlig arbetsplats där man värnar om sina anställda
* En arbetsplats med utvecklingsmöjligheter
* Att få jobba i ett team som har kul tillsammans


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med grundläggande bokföringsuppgifter så som att hantera kundreskontra, boka inbetalningar och bankavstämningar. Du kommer även att arbeta i flöden med olika valutor och behöver därför ha ett öga för detaljer.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har en grund förståelse för bokföring
- Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet
- Behärskar Office-paket, i synnerhet Excel

Det är vidare meriterande om du:


* Har erfarenhet av redovisning och utländska verksamheter
* Är van vid att hantera många bankkonton i olika valutor


Som person är du noggrann och effektiv. Rollen kräver att du är strukturerad, löser problem och arbetar metodiskt. Du är en lagspelare och tycker om att skapa och bibehålla goda relationer såväl internt som externt.

Information om urvalsprocessen:

Vi kommer under processens gång att skicka ut ett Personlighets- och problemlösningstest (ca 40 + 12 minuter).

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Danderyd


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information om företaget kommer att ges i ett senare skede av processen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2023
  • Ansök senast: 23 april 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024