Ekonomiassistent till ett globalt modebolag

Ekonomiassistent till ett globalt modebolag

Arbetsbeskrivning

Att få lära dig mer om ekonomi i ett globalt modebolag, kan det bli bättre? Här är tjänsten för dig som har något års erfarenhet av bokföring. Vi söker dig med en vilja att lära med en positiv attityd samtidigt som du stöttar upp ekonomiavdelningen med ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Ta din chans och sök redan idag då vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en redovisningsekonom till vår kund. Du kommer att tillhöra ett redovisningsteam som idag består av 6 personer.

Ekonomiavdelningen ansvarar över att säkerställa att organisationen hanterar alla finansiella transaktioner etc. enligt de regelverk som omfattas i hela världen. Vår kund har butiker över hela världen och här kommer du till en organisation med tydliga värderingar och en föränderlig miljö. Kontoret präglas av en positiv stämning.

Detta är ett konsultuppdrag på 3 månader. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Förutsatt att alla parter är nöjda finns det goda möjligheter till förlägning.

#

Du erbjuds


* En utmanande roll där du får möjligheten att bidra med idéer och förslag
* En plats i ett engagerat team präglad av positiv stämning där alla tar ett gemensamt ansvar
* Möjligheten att forsätta utvecklas inom ekonomi och i din personliga karriär


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Skanna och verifiera fakturor
- Ha avstämningar mellan företag och kontoavstämningar
- Granska fakturor och skapa betalningsförslag
- Registrera fakturor för kommersiella varor
- Utveckla och förbättra våra interna processer och rutiner

VI SÖKER DIG SOM
- Har studerat en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har tidigare erfarenhet inom ekonomi och redovisning
- Har tidigare erfarenhet inom leverantörs- och kundreskontra
- Har goda kunskaper i MS office paketet, främst Excel
- Har en stark analytisk förmåga och en förmåga att planera, genomföra, prioritera och följa deadlines.
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift då båda språken används i den dagliga kommunikationen

Om du har erfarenhet av SAP eller annat faktureringssystem så kommer det att vara meriterande för den här tjänsten.

I denna process kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, skriv därför tydligt i ditt personliga brev varför just du passar för tjänsten och om ditt intresse för tjänsten. Som person är du service-minded, flexibel, prestigelös och arbetar bra både självständigt och i grupp. För att lyckas i rollen ser vi även att du är kommunikativ, har en god analytisk förmåga och självklart är du nyfiken och har ett driv att vilja utvecklas.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, flexibelt
* Placering: Stockholm


#

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2023
  • Ansök senast: 17 februari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


11 oktober 2024

11 oktober 2024