OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta hos vår kund på en mellanstor ekonomiavdelning hos ett trevligt företag i centrala Malmö. I rollen som ekonomiassistent kommer du tillhöra ett härligt team med gott samarbete. Uppdraget är ett längre föräldravikariat med start i början på Mars 2022.
Dina huvudsaklinga arbetsuppgifter
- Hantering av leverantörsfakturor
- Bokföring av kundrelaterade in- och utbetalningar
- Delaktig i bokslutsarbete såsom avstämningar av reskontrakonton
- Löpande bokföring såsom bokföring av reseräkningar, kostnadsutlägg, bankavgifter, utbetalningar från Skatteverket osv
- Stödfunktion till Call Center i ekonomiska frågor främst kundinbetalningar
- Kontorsövergripande arbetsuppgifter såsom inköp av kontorsmaterial, posthantering, kontakt med städfirma samt kaffe- och fruktleverantör.
Din Bakgrund
För att bli lyckosam i denna tjänst är du van att hantera större flöden av fakturor och har ett metodiskt och lugnt arbetssätt. Tempot i arbetet är stundtals högt vilket kräver att du kan planera och prioritera vad som är viktigast här och nu. Betalningsfiler körs i VISMA och du arbetar i flera system parallellt vilket kräver att du har en god systemförståelse och inte är rädd för att lösa problem som kan uppstå. Kommunikation sker både på svenska och engelska i tal och skrift vilket förutsätter att du är bekväm i detta.
Varmt välkommen till ett roligt och givande arbete där du kommer få möjlighet att lära känna nya kollegor och ett nytt företag i rollen som SJR-konsult!
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-29.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88