OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill arbeta i en spännande och utvecklande roll som ekonomiassistent på ett innovativt bolag i Kungsbacka! Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som sträcker sig till september, med goda möjligheter till förlängning.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi nu dig som vill arbeta i den spännande och utmanande rollen som ekonomiassistent med ansvar på leverantörsreskontra där strukturerat arbete med både interna och externa parter är vanligt förekommande. Utöver detta innefattar rollen bland annat:
- Hantering av inflödet av scannade leverantörsfakturor och omkostnadsfakturor, åtgärda felmeddelanden
- Ordermatcha leverantörsfakturor
- Skicka frågor kring prisdifferenser mellan inköpsorder och faktura för validering internt inom bolaget
- Löpande kontakt med våra leverantörer vid påminnelser, saknade fakturor, saknade kreditar, saknat gods, felaktiga fakturor osv
- Kontroll och validering av inkommande räntefakturor
- Arbeta löpande med att effektivisera processer
Detta är en roll för dig som är duktig på att lyfta blicken och se vad som behöver göras, du har troligtvis arbetat något år som ekonomiassistent och känner dig trygg med leverantörsreskontra. Har du dessutom erfarenhet av konsultrollen är du troligtvis helt rätt matchning för detta uppdrag!
Vem söker vi till denna tjänst?
Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll tidigare och känner dig mycket trygg i rollen som ekonomiassistent. Du har minst ett (1) års arbetslivserfarenhet av liknande roller och känner dig bekväm i Microsoft Officepaketet. Har du en god kommunikativ och samarbetsförmåga men också en bra känsla för prioriteringar och planering kan detta vara rollen för dig!
Kvalifikationer:
- 1 års arbetslivserfarenhet från liknande roll
- Gymnasieekonom (eller liknande relevant utbildning)
- God kompetens inom Officepaketet (Excel)
Då detta är ett konsultuppdrag tror vi att du är van att snabbt sätta dig in i nya organisationer och arbetssätt. Som person tror vi att du är prestigelös, noggrann och konsultativ. Du trivs i en stöttande roll och är trygg i såväl din kompetens som dig själv.
Du erbjuds
Ett utvecklande konsultuppdrag som ekonomiassistent hos vår kund i Kungsbacka. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som sträcker sig till september, med goda möjligheter till förlängning.
Låter detta som rätt nästa steg för dig? Vi ser då fram emot din ansökan redan idag! Urval och intervjuer hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Albin Caspersen, albin.caspersen@jurek.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52