OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som ekonomiassistent på en myndighet som drivs i form att ett statligt affärsverk? Sök då detta uppdrag!
Var? Stockholm
När? 19 December 2023 till 19 December 2025
Anställningsform? Konsultuppdrag
Om vår kund
Vår kund är en myndighet som bedrivs i form av ett statligt affärsverk. De ansvarar för kraftsystemet i Sverige, att det är på ett säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt sätt fungerar.
Om Rollen:
Rollen som ekonomiassistent kommer att innebära stöttning för ekonomer angående underhållsekonomi med varierande uppgifter. För den rätta personen finns mycket utvecklingsmöjligheter, samt mycket olika spännande arbetsuppgifter. Dagarna på arbetsplatsen ser mycket olika och varierande ut. Avseendet för uppdraget är en resurskonsult, det vill säga att ge förstärkning till det löpande arbetet.
I rollen kommer arbetsuppgifterna huvudsakligen vara hantering av olika fakturor (konteringar). Man kommer även att skapa kundfakturaunderlag, medverka vid månads, kvartals och årsbokslut. Detta innebär till exempel reserveringar, kontoavstämningar med mera. Att vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar kommer även det vara aktuellt.
Arbetsuppgifter:
- Hantering av olika typer av fakturor (konteringar).
- Skapa kundfakturaunderlag
- Medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut t.ex. reserveringar, kontoavstämningar.
- Behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar.
Vem är du?
Kunden ser gärna att du har goda kunskaper i Excel, samt tidigare erfarenhet i affärssystemet UBW/UNIT4 (Agresso). Vår kund ser även att du har förståelse för budget- och prognosarbete, samt en viss erfarenhet av ekonomisk avtalsuppföljning.
Som personer söker vår kund dig som har en god samarbetsförmåga och en bra initiativförmåga. Du bör vara flexibel, anpassningsbar efter arbetsbelastning, samt utåtriktad och tydlig i kommunikationen. Dem ser gärna att du är ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende. Att arbeta självständigt och målinriktat är något som är värderat, samt att du är lösningsorienterat. Att du är initiativrik och nyfiken är även det önskat. Kunden ser gärna att du har god tal och skriftförmåga i både svenska och engelska.
Krav:
- Högskoleutbildning, alternativt eftergymnasial eller femårig arbetslivserfarenhet på en ekonomiavdelning eller fakturahantering.
- Minst 5 års erfarenhet av att ha deltagit i månadsbokslut.
- Minst 5 års erfarenhet av fakturahantering i deras affärssystem (UBW/UNIT4, Agresso).
- Minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat som ekonomiassistent/redovisningsassistent/ekonomihandläggare inom den offentliga sektorn.
Meriterande:
- Minst 2 års erfarenhet inom energibranschen
Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Arvid Lindström på arvid@deltaconsulting.se eller 070-571 71 57.
Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson