OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företaget har sitt moderbolag i Sverige med flertalet försäljningsbolag runt om i världen. Du kommer tillsammans med en kollega ansvara för leverantörsreskontran. Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag med planerad start i mitten av augusti och för rätt person finns chans till anställning hos vår kund.
Arbetsuppgifter
I denna tjänst som ekonomiassistent är ditt fokus leverantörsreskontra samt inläsning och matchning av fakturor. Du kommer också sköta bankbetalningar, vissa avstämningar, kontering, reseräkningar samt andra adhoc uppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning. Kontakter inom och utanför bolaget sker dagligen på både svenska- och engelska i tal och skrift. Meriterande om du tidigare arbetat i en internationell arbetsmiljö.
Din bakgrund
- Några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent i en bred roll
- Relevant utbildning inom ekonomi
- God kunskap inom Excel
- Svenska och engelska i tal och skrift
För att passa i denna roll är du en person som är mycket trygg i din kunskap inom ekonomi. Du är inte rädd för att ta ett stort eget ansvar för ditt arbete och vågar fråga om du fastnar i en arbetsuppgift. Du har en naturlig fallenhet för att få andra att känna sig bekväma i ditt sällskap och tycker om att interagera med dina kollegor i det dagliga arbetet.
Är du rätt för denna tjänst? Varmt välkommen med din ansökan nu direkt, rekrytering pågår!
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-07-16.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Ekonomiassistent
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88