OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett engagerat team som arbetar för att vi skall få nöjda och glada kunder och verkstäder, då kan du vara vår blivande kollega i ekonomiteamet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi är idag placerade i trevliga lokaler i Varberg men har en hybrid arbetsmodell som en del av vår kultur och sätt att arbeta. Ta chansen att bli en del av oss på Euromaster och kom till en arbetsplats där du får nya kollegor över hela Sverige och Europa. Tillsammans med våra olika bakgrunder och talanger inom bolaget ges du möjlighet till erfarenhetsutbyte, utbildning och personlig utveckling.
Om tjänsten:
Som ekonomiassistent i vårt team på kundreskontra kommer du att arbeta som supportfunktion till hela organisationen och våra kunder. I rollen kommer uppgifterna vara breda och omväxlande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Kreditbedömning och kundupplägg
- Fakturering och hantering av betalfil
- Påminnelse och inkassohantering
- Supporta våra verkstäder och kunder i faktura och kreditfrågor
- Löpande bokföring och bokslutsavstämningar.
Vi har precis bytt system till Microsoft Dynamics så du kommer inte vara ensam om att vara ny i systemet, vi lär oss ihop. Skulle du ha erfarenhet från systemet ser vi självklart det som meriterande, då kan vi lära av varandra. Utifrån din kompetens kan olika sidouppdrag eller utvecklingsarbete ingå i ditt arbete.
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande erfarenhet. Har du tidigare arbetserfarenhet inom ekonomi och kundreskontra ser vi det som meriterande.
Vi söker dig som är nyfiken och engagerad i de arbetsuppgifterna du tar dig an. Att få möjlighet arbeta med ett flertal kontaktytor såväl internt som externt är något som vi tror tillgodoser din sociala kompetens. För dig är det viktigt att ditt arbete blir rätt och du förstår vikten av att vara noggrann i ditt arbete utan att det hindrar din effektivitet. Vi ser gärna att du är med och utvecklar vår verksamhet och därför tror vi att du är en person som ser förbättringar och effektiviseringar i uppgifter du tar dig an.
Du har god svenska och engelska i både tal och skrift och är orädd för att ta kontakt med interna kollegor och kunder. För att du ska kunna känna dig trygg och kunna leverera i ditt uppdrag krävs det att du har goda kunskaper i Excel.
Euromaster AB, som är ett helägt dotterföretag i Michelinkoncernen, är Europas största däckkedja med över 2400 serviceverkstäder i 17 länder. Med djup kunskap, stort engagemang och ett heltäckande produkt-, tjänst- och serviceerbjudande kring däck- och fordonservice kan företaget erbjuda lösningar för alla kunder liten som stor. Bolaget är marknadsledande på B2B kunder och flertalet av det största företagen i Sverige har valt Euromaster som tjänsteleverantör inom däck och fordonservice. Med en tydlig miljöprofil har Euromaster även en regummeringsfabrik för återvinning av lastbilsdäck.
Bolaget har 80 års erfarenhet i branschen, finns på över 100 orter i Sverige i ett nätverk med av 130 verkstäder, 450 anställda och en omsättning om 1,3 miljarder. Euromaster har sitt svenska huvudkontor i Varberg.
Läs mer på: www.euromaster.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Accounting Manager Hanna Suomalainen
0340-647807
Filialchef Mikael Larsson
0727-254 005
Filialchef Jim Wallén
0703-829033
Operativ chef Region Väst Stefan Lundahl
0708-829041
Filialchef Mathias Zidén
0708-829062
Filialchef Pär Fredberg
0703-829383
Operativ Chef Stefan Lundahl
0708-82 90 41