OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Evidensia ingår i brittiska IVC Evidensia som driver över 1 300 veterinärkliniker och sjukhus i Europa, vilket gör dem till den största aktören inom djursjukvård. IVC Evidensia opererar under varumärket Evidensia i Norden, Holland, Tyskland, Schweiz, Belgien och Frankrike, dvs länderna utanför UK. Totalt omsätter IVC Evidensia över 10 miljarder SEK och har mer än 17 000 anställda och ägs bland annat av EQT, Nestlé och institutionella investerare.
Evidensia Sverige är, räknat i antal anställda och omsättning, den största marknaden utanför UK. Evidensia Sverige grundades 2012 genom sammanslagningen av fyra ledande specialistdjursjukhus i Sverige och är idag den största aktören inom djursjukvård med ca 65 kliniker och sjukhus över hela landet och omsätter idag närmare 2 miljarder och har cirka 1600 anställda i Sverige.
Brinner du för ekonomi, kontakt med människor och trivs i rollen som ekonomiassistent? Skulle du beskriva dig själv som en stabil och trygg person med mycket god känsla för service? Då kan det vara dig vi söker till rollen som ekonomiassistent till Evidensias Ekonomisupportfunktion!
Om rollen
I rollen som Ekonomiassistent kommer du arbeta i en bred roll med flera ansvarsområden, med primärt fokus inom leverantörs- och kundreskontra. Du blir en del av gruppen Ekonomisupport och jobbar tillsammans med ett härligt team på 7 personer som leds av en teamledare. Som Ekonomiassistent kommer du agera som ett aktivt stöd i ekonomifrågor för Evidensias alla kliniker i Sverige och därtill vara en kommunikativ brygga mellan klinikerna och ekonomifunktionen i UK.
I rollen kommer du att arbeta med:
· Leverantörsreskonta – kontering och kontroll av leverantörsfakturor
· Kundreskontra – påminnelsehantering och support till fakturahantering
· Service och support till Evidensias kliniker via mail och telefon
· Service och support till Evidensias ekonomifunktion i UK via mail och telefon
· Andra administrativa frågor inom ekonomi
Vem söker vi?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter vilket medför att du både är trygg i din kompetens samt känner att du trivs i rollen som ekonomiassistent. För att lyckas i rollen är det av stor betydelse att du är serviceinriktad, positiv och har ett öppet förhållningssätt. Vi ser också att du noggrann, lojal, uppskattar teamarbete samt att du har fötterna på jorden.
Vi ser det som krav att du har:
• Ekonomiutbildning, minst gymnasienivå eller motsvarande
• Minst 5 års erfarenhet av liknande arbete
• Goda kunskaper i Basekonomi; balansräkning, resultaträkning, kontostrukturer och uppföljning
• Talar och skriver obehindrat på engelska såväl som svenska
Övrig information
Start: Omgående
Placering: Stockholm
Omfattning: Heltid
Känns det här som en roll som skulle kunna passa dig? Då rekommenderar vi att skicka in ditt CV så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten så är du välkommen att kontakta oss på Novare Interim & Recruitment genom Nicole Mattsson på nicole.mattsson@novare.se. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!