OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på SJR tillsätter nu en Ekonomiassistent till ett konsultuppdrag med start omgående och 6 månader framåt. Därefter finns chans till anställning hos kunden.
Vår kund är den nya generationens låneförmedlare. Sedan starten har deras filosofi alltid varit densamma - att jämföra långivarnas erbjudanden så att alla, oavsett vem du är och vad du gör, alltid ska få det bästa möjliga banklånet. Dem har kontor i Stockholm, Lund, Oslo och Helsingfors har dem fram till idag hjälpt över 390 000 kunder att jämföra sina lån och de sitter i fina lokaler på Strandvägen i centrala Stockholm. Kunden tillämpar just nu en hybridmodell där man varvar hemarbete med arbete på kontoret.
I din roll som ekonomiassistent kommer du arbeta med nedan arbetsuppgifter. Vi söker efter dig med flera års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Du kommer att tillhöra en ekonomigrupp om 5 personer.
Arbetsuppgifter
- Leverantörsreskontra
- Kundreskontra
- Hantera löner och administration
- Pensions- och försäkringsadministration
- Andra relaterade projekt samt förbättring av processer
Din bakgrund
Vi letar efter dig som har gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi och dig som har flera års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter.
Det är viktigt att du är en van användare av Excel och lätt för att sätta dig in i nya system. Har du erfarenhet av NetSuite är det meriterande. Du både talar och skriver flytande engelska och svenska.
Som person är du drivkraftig och ambitiös. Du arbetar både självständigt och i grupp. Du är initiativrik, flexibel och har förmåga att arbeta mot flera mål samtidigt. Noggrannhet, struktur och en social förmåga är andra viktiga egenskaper för denna tjänst.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-03-20.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88