OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Vill du jobba på ett hightechbolag i världsklass? Truesec ligger i teknikens framkant och vår uppgift är tydlig och viktig: Truesec förhindrar dataintrång.
Att behovet av att skydda digitala tillgångar mot dataintrång ökar för alla verksamheter har nog inte gått många förbi. Vårt syfte är att förhindra dataintrång. Vår specialisering inom området samt marknadens ökande efterfrågan har bidraget till att vi dubblat vår storlek de senaste två åren. Vi är idag drygt 140 anställda.
Truesec är en bolagsgrupp bestående av ett flertal bolag med inbördes stor samverkan och gemensamma leveranser till våra kunder.
Din plats hos oss
Hos oss så kommer du att ingå i en mindre ekonomifunktion tillsammans med en redovisningsekonom och en CFO. Vi samarbetar med en extern redovisnings- och lönebyrå i många arbetsuppgifter och stöttar en grupp av bolag i samma koncern. Vi är en koncerngemensam stödfunktion i en positiv utvecklingsfas och har nyligen investerat i samt implementerat nytt ekonomisystem med tillhörande system för tidrapportering, projektuppföljning och reseräkning. Inkommande fakturor hanterar vi sedan tidigare digitalt. Nya system och nya processer tillsammans med en framåtriktat lösningsfokuserad attityd gör att vi har kul på jobbet och gör saker lite enklare och bättre varje dag.
Du kommer att jobba nära konsulter, konsultchefer, säljare och VD i de bolag som tillsammans bildar Truesec Group.
När vi är på kontoret sitter vi i fräscha lokaler i Stockholm city med närhet till många kommunikationsmedel.
Om rollen
Din roll kommer att innefatta:
Hantera leverantörsfakturor från mottagande till betalning. Vi jobbar i Centsoft.
Hantera utlägg och reseräkningar från mottagande till betalning. Vi jobbar i Visma.net Project Management.
Utbetalningar ifrån ekonomisystemet Visma.net.
Matcha och bokföra in- och utbetalningar i Visma.net.
Vara länken till extern lönebyrå.
Stötta nya och befintliga användare i dessa delvis nya system så att vi når målet att vara 100% digitala.
Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning.
Vi är ett litet team och hjälps även åt med andra uppgifter som dyker upp i en ständigt föränderlig och expansiv miljö.
Omfattning: Heltid
Tillträde: Omgående
Din troliga bakgrund
För att trivas i rollen tror vi att du är strukturerad och kommunikativ. Du uppskattar att dagligen ha kontakt med många kollegor i en miljö där det händer mycket och du får energi av att ge god service.
Du har förmågan att identifiera, ta initiativ och genomföra ständiga förbättringar i delvis nya processer inom ditt ansvarsområde.
Kvalifikationer: Ett par års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning med leverantörsreskontra, reseräkningar, företagskort, betalningar och löpande bokföring.
Meriterande: Är du van användare av Visma.net och Centsoft så kommer du få en flygande start i din nya roll. Även erfarenhet att vara länken mellan medarbetare och extern lönebyrå ser vi som meriterande.
Vill du vara med på en spännande resa? Vi ser fram emot att höra ifrån dig!