Ekonomiassistent till expansivt e-handelsbolag

Ekonomiassistent till expansivt e-handelsbolag

Arbetsbeskrivning

Vi på KitchenTime Group är ett ungt, ambitiöst team med stort intresse för teknik och e-handel som drivs av att tillsammans skapa bästa möjliga kundupplevelsen.

KitchenTime Group består av varumärkena Confident Living och KitchenTime. Confident Living är en av Sveriges ledande återförsäljare av möbler och heminredning med ett brett sortiment för hemmets alla rum från välkända varumärken och nya designers. KitchenTime är en av Nordens ledande aktörer inom kategorierna köks- och serveringsprodukter med över 40 000 produkter i sortimentet. Varumärkena och företagen grundades 2013, i oktober 2016 förvärvade KitchenTime Confident Living och bildade därigenom KitchenTime Group.

Om tjänsten

Låter det spännande att få chansen att arbeta med ekonomiadministration och bokföring på ett expansivt och intressant e-handelsbolag? Då söker vi dig till att bli en del av vårt team i Uppsala.

I tjänsten kommer du ha en viktig funktion där du är delaktig i den löpande hanteringen av företagets leverantörs- & kundreskontra samt jobba med löpande bokföring och betalningar. Du kommer ha många sociala kontaktytor både externt så som internt med ett nära samarbete med vår inköpsavdelning och kundservice. Du kommer tillhöra vår ekonomiavdelning där du får dela vardagen tillsammans med duktiga och erfarna kollegor. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Uppsala.

Kvalifikationer

• Minst 2 års erfarenhet inom ekonomi med uppgifter som reskontrahantering och löpande bokföring
• Utbildning inom ekonomi på minst gymnasienivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper i Microsoft Excel
• God teknikförståelse och förmåga att lära dig nya system.
• Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska
• Erfarenhet av Microsoft Navision är meriterande men inget krav

Vi erbjuder

• En roll i ett kompetent team med stora utvecklingsmöjligheter
• Centralt kontor ett stenkast från Stora Torget i Uppsala
• En entreprenöriell organisation med stora möjligheter att påverka
• Fantastiska arbetskamrater som jobbar tillsammans i team mot gemensamma mål

Om dig

Vi tror att du är en hungrig och söker nya spännande utmaningar. Du är en person med positivt förhållningssätt, är social och flexibel. Du trivs med att jobba självständigt och fokuserat med dina arbetsuppgifter, men gillar även att jobba i en miljö med mycket kontakt med både kollegor, leverantörer och kunder. Du är liksom vi prestigelös och redo att hugga i där det krävs. För att lyckas i rollen krävs att du är noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Det är viktigt att du trivs i en miljö som präglas av hög förändringstakt och ibland snabba omställningar. Det betyder att du har otroliga möjligheter att utvecklas i din yrkesroll i hög takt, men det ställer också stora krav på att du är villig att satsa hårt.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tillträde och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Omfattning av tjänsten är heltid (100%). Tjänsten önskas tillsättas så snart som möjligt utefter överenskommelse. Intervjuer sker löpande.

Rekryteringsprocessen

Inga ansökningar tas emot via e-post utan samtliga ansökningar skickas via angivna ansökningsformulär.

Inför rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till publiceringskanaler och undanbeder oss därför vänligt, men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och mediesäljare.

Upplysningar om tjänsten

Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Joel Falck; joel.falck@kitchentime.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Erik Andrén

Caroline Friestedt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KitchenTime
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2020
  • Ansök senast: 7 juni 2020

Besöksadress

Smedsgränd 5A
None

Postadress

Smedsgränd 5A
Uppsala, 75320

Liknande jobb


20 december 2024