Ekonomiassistent till expansivt företag i Söderort

Arbetsbeskrivning

Här finns en möjlighet för dig som vill utvecklas som ekonomiassistent på ett trivsamt företag med lång historia!


Om tjänsten
SJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent, som kommer att ges möjligheten att utvecklas och följa företaget på dess resa framåt. Du kommer att få arbeta med

- Löpande bokföring (manuella utbetalningar, fastighetsskatt, reservationer mm)

- Deklarationer

- Avstämningar

- Samt andra uppgifter som kan förekomma på en ekonomiavbdelning

Du kommer att tillhöra ett team om 7 personer, och du rapporterar till redovisningschefen. Vår kund är en expansiv och utvecklande aktör inom bygg och fastighetsförvaltning, och sitter i inbjudande lokaler i Kungens Kurva i södra Stockholm.


Lämplig bakgrund
För att lyckas och trivas i denna roll tror vi att du har arbetat i något eller ett par år som ekonomiassistent, och det är meriterande om du även har någon form av ekonomisk utbildning på gymnasie-, YH- eller högskolenivå.

Du har en god allmän systemvana och är en van användare av Excel.

Som person tror vi att du är noggrann, strukturerad, flexibel och lösningsorienterad. Du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar väl såväl självständigt som i grupp. Vidare ser vi gärna att du är en person som drivs av att utveckas och ta dig an nya utmaningar.


Vi ser fram emot din ansökan!


Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start omgående och som pågår i 3 månader, varefter överrekrytering till kunden är tänkt att ske Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid 3 månader konsultanställning, överrekrytering därefter
  • Publicerat: 23 augusti 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024