OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR söker nu dig som vill arbeta som ekonomiassistent och vara med på en spännande förändringsresa. Du är en lagspelare med hunger efter att lära dig nytt och ett hjärta för att förstå verksamheten. Här är din chans att utvecklas!
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 6 månader. För rätt person är det därefter aktuellt med överrekrytering till kunden.
Arbetsuppgifter
I din roll kommer du arbeta tillsammans med logistikverksamheten i Sverige och Norden, samt med övriga ekonomifunktioner inom företaget. Arbetet innebär att säkerställa att kostnaderna till företagets interna och externa leverantörer blir korrekta och i enlighet med avtalen. Inom närmsta året står bolaget inför många nya spännande utmaningar och projekt som du kommer att bli delaktig i.
Här finns en stark lagkänsla och du kommer tillhöra ett team på sju personer. Arbetet sker just nu både på kontoret i Västberga och på distans hemifrån.
- Huvudansvarig för avräkningar
- Arbeta fram underlag för kostnadsersättningar till leverantörer
- Jobba aktivt för att automatisera avräkningsprocessen (som idag till stor del är manuell)
- Skapa betalningsunderlag
- Kontinuerlig kontakt med verksamheten
- Kontering av fakturor kopplade till avräkningar
- Driva förbättringsarbete tillsammans med IT-avdelning
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-04-24.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88