OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Letar du efter den där trevliga, familjära arbetsplatsen där det är korta beslutsvägar och högt i tak? Uppskattar du att jobba i ett relativt högt tempo och i en dynamisk miljö men där det också är trivsamt och ett gott arbetsklimat? Då hoppas vi att du fortsätter läsa, för just nu hjälper vi växande Tebokoncernen att hitta en senior ekonomiassistent.
Om vår kund och tjänsten
Tebokoncernen är en växande familjeägd koncern som består av fem bolag och som har sitt kontor i Rosersberg. På Tebo Byggtillbehör har man sedan 1973 utvecklat och marknadsfört specialprodukter för professionella hantverkare.
Här kommer du få arbeta i en varierande tjänst, i en trevlig arbetsmiljö och du kommer att få ta stort ansvar för dina arbetsuppgifter i tätt samarbete med ekonomichefen. Du kommer också ha mycket kontakt med de övriga avdelningarna. Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via oss på The Place i 6 månader varefter din anställning går över till Tebo. Vi söker dig som kan påbörja uppdraget så snart som möjligt.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent Hos Tebo kommer du att arbeta i en varierande roll och vi söker dig som vill arbeta med:
• leverantörsreskontra
• kundreskontra
• fakturering
• löpande bokföring
• kreditbedömningar
• bonus- och provisionsadministration
• rapportering
• moms- och skattedeklarationer
• avstämning
• och vara behjälplig vid bokslut
Kvalifikationer
Vi söker dig som är ansvarstagande och engagerad med mycket god samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga. Eftersom det är ett familjärt företag söker vi dig som är social och som uppskattar att ha kontakt med många olika kontakter, kunder och kollegor. Och självklart är det viktigt att du är noggrann och tycker om ordning och reda. Vidare söker vi dig som har:
• Examen som gymnasieekonom och /eller är YH-utbildad inom ekonomi.
• Minst 2-3 års erfarenhet av kund- och leverantörsreskontraarbete.
• Goda kunskaper i Excel
• Det är meriterande om du har arbetat i Jeeves
• För den här tjänsten är det viktigt att du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.
Stämmer det in på dig? Då hoppas vi verkligen att du klickar på ansök-knappen och skickar in ditt CV till oss, vi ser fram emot din ansökan!
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.