OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av redovisningsarbete med hantering av digitala leverantörsfakturor och kontering? Då kan det vara dig vi söker! Just nu letar Familjebostäder efter en ekonomiassistent på heltid. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig minst 6 månader framåt. Sök tjänsten redan idag då platsen kan komma att fyllas innan sista ansökningsdagen!
Om tjänsten
Familjebostäder söker en ekonomiassistent till Ekonomiavdelningen, med placering på kontoret i centrala Göteborg. Totalt är det drygt 20 anställda på avdelningen. Du ingår i redovisningsgruppen, som består av 4 ekonomer och 2 ekonomiassistenter.
Verksamheten hanterar ca 80 000 leverantörsfakturor per år. En stor andel är EDI och hanteras med automatik genom filinläsning. Resten är pdf och en mindre andel är pappersfakturor, som dagligen skannas in. Vi använder Palette och Readsoft för hantering av leverantörsfakturor. Uppgifterna är huvudsakligen att läsa in fil med EDI-fakturor, ta hand om pdf-fakturor och pappersfakturor samt att kontera leverantörsfakturor. Hantering av betalningspåminnelser ingår också i denna tjänst. Företaget är organiserat i olika distrikt och avdelningar. Du kommer att handha leverantörsfakturahanteringen för några av dessa, men är centralt placerad tillsammans med redovisningsgruppen. Kostnaderna bokförs till största delen ned på fastighetsnivå. Detta innebär att konteringen är relativt komplex och du måste ha bra sinne för strukturer och siffror samt analytisk förmåga för att kunna hjälpa till med andra kringliggande uppgifter inom redovisningsgruppen.
Du kommer att arbeta tillsammans med i huvudsak redovisningsekonomer/ekonomiassistenter samt en processledare för leverantörsfakturahanteringen.
Vem är du?
Vi söker dig som är prestigelös och kan bidra med att hålla en hög kvalitet genom att du är noggrann, strukturerad, kunnig inom redovisning samt är beredd att ta dig an olika arbetsuppgifter och utmaningar. Du bör ha minst 3 års erfarenhet av redovisningsarbete med hantering av digitala leverantörsfakturor och kontering.
Erfarenhet från fastighetsbolag och dess komplexa momshantering samt systemen Visma Control, Palette och Agresso är
meriterande.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.