OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen som ekonomiassistent kommer innehålla en varierande vardag med ansvar för den löpande bokföringen för totalt fyra bolag inom koncernen, men även vara en hjälpande hand med diverse uppdrag från dina kollegor. Dina primära uppgifter kommer framförallt vara bland annat momsdeklaration, avstämningar, daglig bokföring samt kund- och leverantörskontra. Du kommer vara på ett familjärt företag med stark teamkänsla och det finns goda chanser att utvecklas inom företaget.
Dina arbetsuppgifter
• Löpande bokföring
• Momsdeklaration, avstämningar, bokslut etc.
• Vara till hands för andra rullande uppgifter inom den administrativa delen i företaget.
Om företaget
Vår kund är ett familjeägt företag inom sågverksindustrin som funnits i generationer. Företaget säljer och tillverkar olika trävaror. Företaget ingår i en koncern innehållande sex olika bolag, där du kommer som ekonomiassistent ta ansvar för fyra av dessa. Totalt är det idag cirka 130 anställda på hela företaget. Detta är ett klassiskt familjeföretag med en familjär känsla och en god teamanda där personalen ses både på och utanför arbetet under anordnade former från företaget.
Din profil
Tjänsten som ekonomiassistent hos vår kund är mycket varierande och därför söker vi dig som är driven, självgående och positiv. Du ska inte vara rädd för att ta egna initiativ då du samtidigt har stora möjligheter att påverka inom företag, speciellt hur du själv vill arbeta. Du ska kunna jobba i team och inte vara rädd för att prova på nya uppgifter utanför dina grundläggande ansvarsområden.
Krav
- Gymnasial ekonomiutbildning
- Minst ett års arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper inom Excel
Meriterande
- Tidigare erfarenhet av lönehantering
- Eftergymnasial utbildning
- Tidigare erfarenhet av bokslut
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: Omgående
Placering: Växjö
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Urval kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996