OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Castellum är ett av Sveriges största fastighetsbolag. Bolaget förvaltar och utvecklar kontor, lager, logistiklokaler och butiker runt om i Sverige, Danmark och Finland. Till deras kontor i Göteborg söker de nu en driven och ambitiös ekonomiassistent.
Klicka här för att komma till Castellums hemsida (https://www.castellum.se/?gclid=Cj0KCQjw4PKTBhD8ARIsAHChzRJwCgibktxkuKUwFoFe0T7EoihoI-UFx20uT5yXScnSwdkqUl4avgMaArKXEALw_wcB)
Din roll
I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra ett sammansvetsat team på 10 personer. Du kommer i ditt dagliga arbete eftersträva en så effektiv hantering som möjligt och tillsammans med teamansvarig och övriga kollegor säkerställer ni så att beslutade processer inom bolaget efterlevs.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Leverantörsfakturahantering
- Hantering av fastighetsmoms
- Löpande betalningar samt utbetalningar
- Ansvar för påminnelsehantering
- Löpande redovisning
- Avstämningsarbete
- Bokslutsassistans
- Effektivisering/digitalisering av fakturaflödesprocess
- Systemförvaltning
- Aktivt arbeta för ständiga förbättringar inom det område man är verksam inom
Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader där du blir anställd konsult hos Clevry men arbetar ute hos Castellum. Efter uppdragets slut är planen att du blir anställd av Castellum. Du kommer att under hela ditt konsultuppdrag ha en kontaktperson hos Clevry som du alltid kan vända dig till.
Startdatum: Augusti 2022. OBS Vi tillämpar ett löpande urval och har som ambition att få klart processen innan sommaren.
Omfattning: Heltid, 40/tim. veckan.
Arbetstider: 8-17 (med möjlighet till flex).
Din profil
Vi söker dig som har en kandidatexamen inom ekonomi och har arbetat med liknade arbetsuppgifter tidigare. Alternativt har du arbetat i en liknande ekonomiroll i ett par år. Du har erfarenhet inom minst ett ekonomisystem och har goda kunskaper i MS Office. Du har i övrigt mycket goda IT-kunskaper.
Som person är du noggrann, strukturerad och kommunikativ. Vi ser även gärna att du är serviceinriktad och gillar att samarbeta i grupp .
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)