Ekonomiassistent till Fastighetsbolag i Stockholm City!

Ekonomiassistent till Fastighetsbolag i Stockholm City!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Sugen på nya utmaningar inom fastighetsbranschen med möjlighet att utvecklas i tjänsten som ekonomiassistent?

Vi är ett sammansvetsat och kundorienterat ekonomi-team som idag består av 6
medarbetare.
Du får en viktig roll i teamet med ansvaret för, och kontrollen av dagliga flöden i alla våra uppdrag.
Ekonomiteamet ansvarar för ekonomi- och hyresadministration, löpande redovisning,
bokslut och koncernredovisning mm. Vi arbetar i team tillsammans med fastighetsförvaltare
och driftpersonal.
Förutom våra egna interna bolag, ansvarar vi för ekonomisk förvaltning och
hyresadministration för externa kunder.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I den här rollen kommer du primärt ta ansvar för, och arbeta med ekonomiadministration
såsom
• Kund- och leverantörsreskontra
• Bokföring av in- och utbetalningar
• Löpande bokföring
• Fakturering
• Viss inköpsadministration
• Avstämningar

Vi tror att du kanske har studerat ekonomi eller redovisning och har minst ett par års arbetslivserfarenhet från
ekonomiavdelning och ser utvecklingsmöjlighet att arbeta i fastighetsbolag.
Vi ser att du är flexibel och prestigelös med ett driv för lärande, samt att du trivs med att
jobba både självständigt och i grupp.
Eftersom tjänsten innebär kontakter med alla medarbetare, kunder och leverantörer,
är det viktigt att du är serviceinriktad och har lätt för att kommunicera. Du trivs med att
jobba mot tydliga mål och deadlines.

Flytande i svenska i tal och skrift samt mycket god vana av systemlösningar och Office-paketet.
Vi strävar efter att arbeta så långt som möjligt vara digitala med våra processer och rutiner.

Vem är du?
För att trivas i rollen är du en självgående person som tar stort ansvar för ditt arbete. Du ser
vad som behöver göras och vågar ta egna initiativ. För att hålla ordning och reda tror vi att
du är strukturerad, noggrann och att du trivs med detaljorienterade uppgifter. I och med att
du i rollen har flera olika kontaktytor är du kommunikativ och har enkelt för att samarbeta
med andra. Vi tror att du är en lösningsorienterad person.


Om verksamheten
Du kommer arbeta i en öppen och trivsam miljö med trevliga kollegor som idag har en stor
gemenskap och vänskaplig stämning. Vår verksamhet växer och utvecklas tillsammans med
våra hyresgäster och nya förvaltningsuppdrag, vilket ger möjlighet till delaktighet och
utveckling.

Fastighetsaktiebolaget Folkets Hus i Stockholm är en fastighetsägare som äger och förvaltar
de egna fastigheterna långsiktigt.
BanFast Förvaltning är ett dotterbolag och ansvarar för de externa förvaltningsuppdragen.
Vårt kontor i centrala city är modernt och trivsamt, med närhet till goda kommunikationer.

Våra kärnvärden är att vi är professionella och bemöter alla med respekt, kunnande och
engagemang. Vi har kollektivavtal samt övriga fina anställningsvillkor.

I denna rekrytering samarbetar Fastighetsaktiebolaget Folkets Hus i Stockholm/
BanFast Förvaltning AB med Poolia Finance li.hedstrom@poolia.se

banfast.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Finance AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2023
  • Ansök senast: 16 mars 2023

Liknande jobb


21 november 2024