Ekonomiassistent till fastighetsenheten

Ekonomiassistent till fastighetsenheten

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av att arbeta i en spännande miljö och med byggnader som är en viktig del av det svenska kulturarvet? Riksdagsförvaltningen söker en ekonomiassistent till fastighetsenheten.

Riksdagsförvaltningen äger och förvaltar riksdagens hus som alla är kulturhistoriskt värdefulla och omfattar cirka 140 000 kvadratmeter lokalyta. Riksdagens fastigheter ska fungera som en modern arbetsplats för Riksdagsförvaltningen, riksdagsledamöterna och partikanslierna. Fastighetsenheten ansvarar för bland annat lokalförsörjning, drift och underhåll, byggprojektledning samt inköp och underhåll av möbler, inredning och konst. Fastighetsverksamheten är en prioriterad verksamhet i Riksdagsförvaltningen.


Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent jobbar du nära enhetens ekonomicontroller och enhetschefen.

Du arbetar bland annat med 


• hantering av leverantörsfakturor
• hantering av kundreskontra
• hyresavisering
• ekonomiska avstämningar
• administrativa uppgifter inom enheten.

Du är också delaktig i arbetet med budget, prognoser och årsbokslut samt deltar i utvecklingsarbetet kring den ekonomiska hanteringen.

Dina kvalifikationer
Du har gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande och flerårig erfarenhet som ekonomiassistent inom bygg- och/eller fastighetsbranschen. Erfarenhet av arbete inom den offentliga sektorn är meriterande.

Tjänsten kräver att du är noggrann, strukturerad, social, kommunikativ och driven. Du trivs med eget ansvar och har en god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig mycket väl på svenska i både tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, särskilt din förmåga att samarbeta och kommunicera.

Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.

Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid. 


• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid

Ansök via www.riksdagen.se, senast den 23 november 2021.
Referensnummer: 356-2021/22.

Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber
sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband
med denna annons.

Kontakta oss 


Åsa Albihn, enhetschef, 08-786 59 76



Fackliga representanter

• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00


Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksdagsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 23 november 2021

Besöksadress

10012 STOCKHOLM
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 10012

Liknande jobb


20 december 2024