Ekonomiassistent till flexibelt företag i Kista

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren ekonomiassistent och trygg inom leverantörsreskontra? Trivs du i att få jobba självständigt men samtidigt ha ett härligt gäng kollegor omkring dig? Då kan det här vara tjänsten för dig!


SJR söker för kunds räkning en ansvarstagande och prestigelös ekonomiassistent till leverantörsreskontra. Kunden sitter i Kista och du välkomnas till ett glatt och härligt gäng på 7 personer. Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 3 månader men kan bli längre.

Tjänstebeskrivning; I rollen som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med 6 olika bolag:
- Leverantörsreskontra
- Registrering av leverantörsfakturor och leverantörer
- Leverantör utbetalningar och kundinbetalningar
- Granskningar av fakturor
- Internfakturering
- Kontoavstämningar
- Månadsbokslut


Det ställer stora krav på att du är kommunikativ och kan föra arbetet framåt. Kunden har många kollegor som är engelsktalande så där av ställs det krav på att du har en förståelse för detta. För rätt person finns möjlighet att utvecklas i rollen och få utökade arbetsuppgifter.

Lämplig bakgrund;
Vi söker dig med en gymnasial ekonomisk utbildning och tidigare erfarenhet av liknande uppgifter på en ekonomiavdelning. Har du tidigare jobbat i IFS är det en merit men inget krav. Du kommunicerar väl på svenska som engelska i både tal och skrift.


Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har ett härligt driv och får saker gjorda. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete. Du sprider positiv energi omkring dig och är prestigelös.

Viktig information; Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SJR med start omgående, och som minst 3 månader med möjlighet till förlängning eller överrekrytering till kund. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anette Skantz, 076-647 16 66.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 14 september 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024