Ekonomiassistent till företag i centrala Stockholm

Ekonomiassistent till företag i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en ekonomiassistent till vår kund i centrala Stockholm. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag på heltid med omgående start och beräknas pågå 2-4 månader.

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med följande:
* Kundreskontra
* Leverantörsreskontra
* In- och utbetalningar
* Påminnelser
* Kundärenden

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har förståelse för det ekonomiska flödet genom tidigare erfarenhet i liknande roller innefattande arbetsuppgifter så som kund- och leverantörsreskontra.
För att lyckas i denna roll krävs goda kunskaper i Excel samt att du kan formulera dig muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
För att trivas hos vår kund är det av betydelse att du gillar att jobba i ett högt tempo men samtidigt har förmågan att vara noggrann. Som person är du social och utåtriktad men även serviceinriktad då kundkontakter förekommer dagligen.

Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en ”vi-känsla”.
Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!

Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar vår kund med rekryterings- och bemanningsföretaget Serveoffice. Skicka in din cv och personligt brev enligt nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Stina Hauschildt på 073-779 40 59  eller stina.hauschildt@serveoffice.se.

Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serveoffice AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2021
  • Ansök senast: 18 december 2021

Liknande jobb


20 december 2024