Ekonomiassistent till företag i Solna

Ekonomiassistent till företag i Solna

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker efter en positiv och driven ekonomiassistent till vår kund i Solna. Tjänstens utformning innebär flertalet utvecklande uppgifter och vi förutsätter att du har intresse för ekonomi. Främsta arbetsuppgifter ligger i kundreskontra med fokus på krediteringar. Du kommer dock att få ta stort eget ansvar och därför så är det viktigt att du är självgående och strukturerad.

Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.


Arbetsuppgifter
Du kommer att ha ett stort kontaktnät både inom redovisningen (kundreskontran, projektredovisning) samt inom organisationen med administratörer och chefer. Du kommer också vara en del i kundens bokslutsprocess med deadlines. I rollen så kommer du även att ansvara för kund- och leverantörsreskontran för ett av bolagen samt stötta kundreskontran för det största bolaget.

Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
-Krediteringar, initierade av organisationen
-Överföring av kundfakturor från försystem till Agresso. (TQ, Q3)
-Skapa diversefakturor dvs fakturor som ej går via försystem eller projektmodul
-Hantera kunder i Agresso (upplägg, distributionssätt, namn, betalningsvillkor, spärra kunder)
-Hantera posten, dvs skicka returnerade fakturor på nytt, uppdatera register enl. önskemål från kund
-Hantera inkommande mail i redovisningsbrevlådan
-Kundinbetalningar
-Leverantörsbetalningar
-Registrering hos inkassobolag
-Bokslut, avstämning relaterade konton
-Ta fram mtrl till revisorer
-Arbeta aktivt med förbättringar och bidra till att vi når våra mål

Kvalifikationer
Service, positivitet och driv är viktiga ledord för denna tjänst. Du är en glad och positiv person som vill vara en del av ett härligt och stabilt team. Du trivs bra i en arbetsmiljö som ständigt utvecklas och vara delaktig i förbättringar. Förutom dessa egenskaper är du intresserad av ekonomi och föredrar att arbeta strukturerat.

Övrigt
Start : Omgående
Anställningsform: Tillsvidareanställning 100% hos KFX HR-partner

Samtliga frågor hänvisas till ansvarig rekryterare Rebecka Berg på 08-663 99 00 alternativt rebecka.berg@kfx.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2022
  • Ansök senast: 21 april 2022

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


21 november 2024