Ekonomiassistent till företag inom bilbranschen

Ekonomiassistent till företag inom bilbranschen

Arbetsbeskrivning

Vi på SJR söker nu en ekonomiassistent inom kundreskontra till en av Europas största återförsäljare av bilar. Detta är ett konsultuppdrag via SJR, med start omgående och som pågår i 6 månader. Därefter är tanken för rätt person att man erbjuds en anställning hos vår kund. Dem har sitt kontor i Solna/Frösunda nära bra kommunikationer.

Om tjänsten:

Vår kund befinner sig nu i en spännande expansiv fas och söker nu en ekonomiassistent inom kundreskontra för att stärka upp teamet. Ekonomifunktionen är uppdelad på två grupper där man jobbar nischat mot respektive reskontra. Du kommer tillhöra en grupp av ca 10 personer och rapportera till reskontrachefen.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer att bestå av:

- Avstämning av balanskonton
- Fakturering

- Bokslutsarbete
- Placering av inbetalningar
- In & Utbetalningar
- Krav och inkassohantering
- Telefon- och mailkontakt både internt och externt

Din profil

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent inom kundreskontra så söker vi dig som har 2-3 års erfarenhet från liknade roll inom kundreskontra. Du har en god förståelse för ekonomisystem, samt för Excel. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Har du tidigare arbetat i Unit4 är det meriterande.

Som person ser vi att du är välstrukturerad, proaktiv och kan hantera flera bollar i luften.
Du trivs att arbeta både självständigt och i grupp och värdesätter och bidrar till ett gott arbetsklimat.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Vinogradova. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-05-26.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2023
  • Ansök senast: 26 maj 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


20 december 2024