OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utvecklas inom ekonomi och få möjlighet att verka i ett internationellt och prisbelönt företag inom retailbranschen?
Nu söker vi för vår kunds räkning en stjärna för att stötta upp ekonomiteamet. Vår kund är ledande inom sin nisch och sitter i trevliga lokaler i city. Tjänsten startar under september och pågår 6 månader framåt, med möjligheter till förlängning eller överrekrytering.
Om rollen
I rollen som ekonomiassistent kommer du ingå i en ekonomifunktion som sköter redovisningen för bolaget. Dina uppgifter kommer främst vara relaterade till leverantörsreskontran men för rätt person finns möjligheter att utvecklas inom fler arbetsuppgifter.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Analys av leverantörsreskontran
- Posthantering
- Fakturahantering
- Kontering
- Påminnelsehantering
- Ärendehantering
- Kontakt med leverantörer
- Utveckling och förbättringsarbete
Vi söker dig
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av leverantörsreskontran. Som person trivs du med högt tempo i en dynamisk organisation i ständig utveckling. Du är strukturerad, noggrann och har en god känsla för service.
Låter det som ett tjänst för dig? Skicka in din ansökan omgående då vi presenterar kandidater löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Matilda Eldh på matilda.eldh@newr.se alternativt Sofia Grundsten, sofia.grundsten@newr.se.
Om Newr:
Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.